Een slimme digitale strategie is een eerste voorwaarde voor een geslaagde digitale aanwezigheid

Aan de basis van elk succesvol online project ligt een sterke digitale strategie. Het uitwerken van zo’n strategie kan complex zijn, maar het is een belangrijke oefening. Het is een eerste voorwaarde om een geslaagde digitale aanwezigheid uit te bouwen. Bij Statik ondersteunen we je graag bij het nemen van de juiste strategische beslissingen.

Wij geloven dat we met een pragmatische en stapsgewijze aanpak binnen elk project tot de beste resultaten komen. Hiervoor is het opstellen van duidelijke doelstellingen cruciaal om succes te kunnen behalen. Alleen door de doelen te vertalen naar concrete en meetbare key performance indicators kunnen we de geleverde inspanningen evalueren.

Kan online strategie iets voor jou betekenen?

Contacteer ons

Een inzicht in de verschillende doelgroepen is een andere belangrijke stap. Door het inschakelen van de juiste instrumenten (zoals een doelgroepenonderzoek, het bepalen van toptaken, een keywordanalyse, online surveys…) komen we te weten wie je bezoekers zijn en wat ze zoeken op de website. Op die manier kunnen we de customer journey van je bezoekers uitstippelen en de inhoud daarop afstemmen.

Een online strategie ligt aan de basis van de algemene bredere communicatiestrategie. Wat verlangen we van bezoekers? Wat is de hoofdboodschap die we willen overbrengen? De strategie zal als vertrekpunt dienen voor de opzet van een digitaal project. Goed begonnen is half gewonnen!

Tim

Strateeg

David

Strateeg & zaakvoerder

Pieter Jelle

Strateeg & zaakvoerder

De klant spreekt

Statik heeft ons prima geholpen met verschillende opdrachten op vlak van UX, design en front-end, in functie van het online winkelgemak voor consumenten voor zowel beslist.be als beslist.nl.