Ons werk
Stuk voor stuk slimme projecten

Een platform voor Stad Leuven waarmee handelaars op een duurzame manier hun pakjes kunnen verzenden
Een platform voor Stad Leuven waarmee handelaars op een duurzame manier hun pakjes kunnen verzenden. Voor dit project met een uitgebreide scope werkten we in zeven sprints voor zowel analyse als ontwikkeling.

Digitalisering van het cursusaanbod tandheelkunde van KU Leuven
Wij ontwikkelden een platform om de manuele administratie en opvolging van de navormingen voor de afdeling tandheelkunde van KU Leuven te vereenvoudigen.

Manuscripten doorzoekbaar maken op basis van de IIIF-standaard voor Stad Brugge
Voor het Mmmonk project van Stad Brugge maakten we meer dan 800 handschriften doorzoekbaar via de website. Om de manuscripten en bijhorende metadata in te laden gebruikten we het International Image Interoperability Framework (IIIF), een innovatieve standaard voor beeldbeheer.

Een digitaal ledenplatform voor patiënten met Crohn of Colitis
Voor CCV-vzw zorgt een stapsgewijze digitalisering voor een grote impact op hun ledenadministratie en -engagement.

De materniteit van AZ Diest scoort in de Google-zoekresultaten
Het AZ Diest wordt geleid door een sterk team medische experten en verplegers, en dat mag geweten zijn. Helaas vonden te weinig hulpbehoevenden online hun weg naar het lokale ziekenhuis. Dankzij een grondige SEO-analyse konden we de pijnpunten wegwerken met een goede seo-positie tot gevolg.

Handelaars warm maken om hun handelszaak toegankelijker in te richten voor iedereen

Een nieuwe generatie UCLL Moving Minds begeleiden bij hun studiekeuze
Samen met hogeschool UCLL tekenden we op basis van feedback van gebruikers en redacteurs een nieuwe informatiearchitectuur uit die de verschillende doelgroepen moet activeren en overtuigen.

Datagedreven beslissingen dankzij een business intelligence dashboard
Voor KNX Association werkten we een op maat business intelligence dashboard uit om meer datagedreven beslissingen te kunnen nemen over hun marketing- en salesinspanningen.

Duurzame partner van de meest innovatieve universiteit van Europa
Statik is al jarenlang de vaste partner van KU Leuven om de algemene digitale strategie te bewaken en voortdurend verder vorm te geven.

Automatisering van reizen en activiteiten voor sportieve gezinnen
Er komt heel wat administratie kijken bij het afhandelen van sportieve gezinsvakanties. We bedachten een geautomatiseerd reisplatform dat het leven van zowel vakantiegangers als medewerkers vergemakkelijkt.

Een performante en vlot doorzoekbare website zet de uitgebreide dienstverlening van het VAF in de kijker
Een nieuwe website in Craft CMS zorgt voor een maximaal flexibele en performante site, die de dienstverlening van het VAF intuïtief en eenvoudig doorzoekbaar naar buiten brengt.

Creatieve marketingcampagnes om een jonge doelgroep weer 'Boerentrots' te maken
We werkten een nieuwe digitale marketingstrategie uit om de doelgroep van #Boerentrots te verjongen. Straffe storytelling dankzij influencer marketing en een focus op meetbare resultaten bleek de sleutel tot succes. Ontdek deze straffe case.

Continue, een platform van Associatie KU Leuven om levenslang leren in Vlaanderen op de kaart zetten
Een platform dat het bijscholingsaanbod van de zes instellingen van Associatie KU Leuven bundelt om van levenslang leren een succesverhaal te maken.

Erfgoedonderzoek ontsluiten voor het brede publiek van KIK-IRPA
We werkten mee aan de digitale transformatie voor het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium, en niet zonder resultaat!

Museumpas, het grootste museumabonnement van het land voor alle cultuurliefhebbers
Een museumpas is jouw sleutel tot meer dan 185 Belgische musea. Statik is de vaste partner van Museumpas voor het uittekenen en ontwikkelen van een feilloze online ervaring.

Tuinrangers gaat op safari in het grootste natuurgebied van Vlaanderen
Voor Inverde ontwikkelden we een website en vrijwilligersportaal ineens waar je een gratis tuinsafari kan aanvragen om de biodiversiteit van je eigen tuin te verhogen.