Ons werk
Stuk voor stuk slimme projecten

Een organisatorenportaal en nieuwe website om meer dan 1.000 activiteiten tijdens Open Monumentendag bij het brede publiek te brengen
Een publieke website met organisatorenportaal voor het grootste culturele gratis eendagsevenement van het land: Open Monumentendag.

Een platform voor Stad Leuven waarmee handelaars op een duurzame manier hun pakjes kunnen verzenden
Een platform voor Stad Leuven waarmee handelaars op een duurzame manier hun pakjes kunnen verzenden. Voor dit project met een uitgebreide scope werkten we in zeven sprints voor zowel analyse als ontwikkeling.

Duurzaam wonen helpt je op weg met locatiegebonden persoonlijke content
Het nieuwe webplatform Duurzaam Wonen geeft inwoners van de Antwerpse Kempen één centrale plek die hen op een objectieve manier adviseert in hun bouw- en renovatieplannen, én die hen doorverwijst naar de juiste partners, initiatieven en premies in hun regio of zelfs gemeente.

Een online tool die de digitale inclusie van jouw website of app in kaart brengt
Wat maakt een digitaal product of dienst inclusief? Dat brachten de leden van DigitAll samen in kaart. Wij ontwikkelden vervolgens een online tool waarmee bedrijven en organisaties hun eigen digitale producten kunnen evalueren.

Manuscripten doorzoekbaar maken op basis van de IIIF-standaard voor Stad Brugge
Voor het Mmmonk project van Stad Brugge maakten we meer dan 800 handschriften doorzoekbaar via de website. Om de manuscripten en bijhorende metadata in te laden gebruikten we het International Image Interoperability Framework (IIIF), een innovatieve standaard voor beeldbeheer.

Een digitaal ledenplatform voor patiënten met Crohn of Colitis
Voor CCV-vzw zorgt een stapsgewijze digitalisering voor een grote impact op hun ledenadministratie en -engagement.

Een toolbox om KMO's met due diligence aan de slag te laten gaan
Het Federaal Instituut voor Duurzame Ontwikkeling en HIVA-KU Leuven willen KMO's ondersteunen bij het ontwikkelen van een due diligence strategie aan de hand van een zelfevaluatie en een handleiding op hun maat.

De materniteit van AZ Diest scoort in de Google-zoekresultaten
Het AZ Diest wordt geleid door een sterk team medische experten en verplegers, en dat mag geweten zijn. Helaas vonden te weinig hulpbehoevenden online hun weg naar het lokale ziekenhuis. Dankzij een grondige SEO-analyse konden we de pijnpunten wegwerken met een goede seo-positie tot gevolg.

Digitalisering van het cursusaanbod tandheelkunde van KU Leuven
Wij ontwikkelden een platform om de manuele administratie en opvolging van de navormingen voor de afdeling tandheelkunde van KU Leuven te vereenvoudigen.

Handelaars warm maken om hun handelszaak toegankelijker in te richten voor iedereen
De Warmste Entree is een initiatief van handelsfederatie Comeos, Inter en CAWaB met als doelstelling om handelszaken toegankelijker te maken, ook voor mensen met een beperking. Het platform bundelt concrete tips, vormingen en cases om handelaars aan de slag te laten gaan, zowel met hun eigen handelszaak, de nabije omgeving als hun website/webshop.

Een nieuwe generatie UCLL Moving Minds begeleiden bij hun studiekeuze
Samen met hogeschool UCLL tekenden we op basis van feedback van gebruikers en redacteurs een nieuwe informatiearchitectuur uit die de verschillende doelgroepen moet activeren en overtuigen.

Datagedreven beslissingen dankzij een business intelligence dashboard
Voor KNX Association werkten we een op maat business intelligence dashboard uit om meer datagedreven beslissingen te kunnen nemen over hun marketing- en salesinspanningen.

Duurzame partner van de meest innovatieve universiteit van Europa
Statik is al jarenlang de vaste partner van KU Leuven om de algemene digitale strategie te bewaken en voortdurend verder vorm te geven.

Automatisering van reizen en activiteiten voor sportieve gezinnen
Er komt heel wat administratie kijken bij het afhandelen van sportieve gezinsvakanties. We bedachten een geautomatiseerd reisplatform dat het leven van zowel vakantiegangers als medewerkers vergemakkelijkt.

Een performante en vlot doorzoekbare website zet de uitgebreide dienstverlening van het VAF in de kijker
Een nieuwe website in Craft CMS zorgt voor een maximaal flexibele en performante site, die de dienstverlening van het VAF intuïtief en eenvoudig doorzoekbaar naar buiten brengt.

Creatieve marketingcampagnes om een jonge doelgroep weer 'Boerentrots' te maken
We werkten een nieuwe digitale marketingstrategie uit om de doelgroep van #Boerentrots te verjongen. Straffe storytelling dankzij influencer marketing en een focus op meetbare resultaten bleek de sleutel tot succes. Ontdek deze straffe case.