Ga verder naar de inhoud

Ons werk

Stuk voor stuk slimme projecten

Filter op:

A total of 58 items found. Showing 58 items on page 1 of 4.

Het Gfietst platform bundelt het aanbod aan aangepaste fietsen in Vlaanderen zodat iedereen fietsplezier kan beleven

Gfietst van G-sport Vlaanderen

Mensen met een beperking of psychische kwetsbaarheid met plezier aan het fietsen krijgen, dat is de missie van Gfietst. Samen met G-Sport Vlaanderen hebben we een toegankelijk platform ontworpen om een aangepaste fiets te vinden en te reserveren bij de vele deelpunten verspreid over Vlaanderen. En die deelpunten beheren zelf eenvoudig hun informatie op de website.

Een digitaal ecosysteem voor het Vlaams Instituut Gezond Leven

Vlaams Instituut Gezond Leven

Statik is al jaren een vaste digitale partner voor het Vlaams Instituut Gezond Leven. Een uitgebreid contentplatform helpt hen met het communiceren van gezondheidsinzichten naar verschillende doelgroepen.

Een platform voor Stad Leuven waarmee handelaars op een duurzame manier hun pakjes kunnen verzenden

Wij.leveren (Stad Leuven)

Een platform voor Stad Leuven waarmee handelaars op een duurzame manier hun pakjes kunnen verzenden. Voor dit project met een uitgebreide scope werkten we in zeven sprints voor zowel analyse als ontwikkeling.

Een toegankelijke website voor Luisterpuntbibliotheek en een vlotte integratie met het bibliotheeksysteem

Luisterpuntbibliotheek

Voor Luisterpuntbibliotheek zorgden we voor een toegankelijke website en een naadloze integratie met hun nieuw bibliotheeksysteem. Toegankelijkheid stond centraal en dus legden we de nieuwe website ook voor aan gebruikers met een leesbeperking en de hulpmiddelen die ze gebruiken - met succes!

Een marketingplan dat Edu-Tech helpt om scholen te ondersteunen bij ICT-vragen

Edu-Tech

Edu-Tech is een verdeler van voordelige Microsoft-licenties voor scholen (leerlingen, leerkrachten, directie, CLB's...), en organiseert webinars en workshops om hun kennis over de software te delen. Wij hielpen met het definiëren van een marketingstrategie en het opzetten van concrete marketingacties om meer licenties te verkopen.

Een website en sterke copy voor 'The Good Wave' dat changemakers ondersteunt bij effectieve klimaatactie

Koning Boudewijnstichting

Heel wat Belgen maken zich zorgen over het klimaat. Er zijn dan ook veel straffe changemakers die met klimaatacties een positief verschil willen maken. Maar hoe kunnen ze die acties nog effectiever maken? Op die vraag biedt The Good Wave, een initiatief van Koning Boudewijnstichting, een antwoord.

Een toolbox om KMO's met due diligence aan de slag te laten gaan

Federaal Instituut Duurzaam Ondernemen & HIVA KU Leuven

Het Federaal Instituut voor Duurzame Ontwikkeling en HIVA-KU Leuven willen KMO's ondersteunen bij het ontwikkelen van een due diligence strategie aan de hand van een zelfevaluatie en een handleiding op hun maat.

Een organisatorenportaal en nieuwe website om meer dan 1.000 activiteiten tijdens Open Monumentendag bij het brede publiek te brengen

Open Monumentendag (Herita)

Een publieke website met organisatorenportaal voor het grootste culturele gratis eendagsevenement van het land: Open Monumentendag.

Manuscripten doorzoekbaar maken op basis van de IIIF-standaard voor Stad Brugge

Mmmonk (Stad Brugge)

Voor het Mmmonk project van Stad Brugge maakten we meer dan 800 handschriften doorzoekbaar via de website. Om de manuscripten en bijhorende metadata in te laden gebruikten we het International Image Interoperability Framework (IIIF), een innovatieve standaard voor beeldbeheer.

Een online tool die de digitale inclusie van jouw website of app in kaart brengt

Digital Inclusion by Design Index

Wat maakt een digitaal product of dienst inclusief? Dat brachten de leden van DigitAll samen in kaart. Wij ontwikkelden vervolgens een online tool waarmee bedrijven en organisaties hun eigen digitale producten kunnen evalueren.

Een digitaal ecosysteem dat de (basket)bal aan het rollen brengt

Basketbal Vlaanderen

Sportfederatie Basketbal Vlaanderen communiceert naar 55.000 leden en heel wat verschillende doelgroepen. De contentheavy website zorgt voor een zoveel mogelijk gepersonaliseerde contentstructuur en een naadloze integratie met Sportbeheer Online om teams en competitieresultaten in te kijken.

Een nieuwe generatie UCLL Moving Minds begeleiden bij hun studiekeuze

UCLL

Samen met hogeschool UCLL tekenden we op basis van feedback van gebruikers en redacteurs een nieuwe informatiearchitectuur uit die de verschillende doelgroepen moet activeren en overtuigen.

Handelaars warm maken om hun handelszaak toegankelijker in te richten voor iedereen

De Warmste Entree (Comeos, Inter & CAWab)

De Warmste Entree is een initiatief van handelsfederatie Comeos, Inter en CAWaB met als doelstelling om handelszaken toegankelijker te maken, ook voor mensen met een beperking. Het platform bundelt concrete tips, vormingen en cases om handelaars aan de slag te laten gaan, zowel met hun eigen handelszaak, de nabije omgeving als hun website/webshop.

Duurzaam wonen helpt je op weg met locatiegebonden persoonlijke content

Kamp C & IOK

Het nieuwe webplatform Duurzaam Wonen geeft inwoners van de Antwerpse Kempen één centrale plek die hen op een objectieve manier adviseert in hun bouw- en renovatieplannen, én die hen doorverwijst naar de juiste partners, initiatieven en premies in hun regio of gemeente.

De materniteit van AZ Diest scoort in de Google-zoekresultaten

AZ Diest

Het AZ Diest wordt geleid door een sterk team medische experten en verplegers, en dat mag geweten zijn. Helaas vonden te weinig hulpbehoevenden online hun weg naar het lokale ziekenhuis. Dankzij een grondige SEO-analyse konden we de pijnpunten wegwerken met een goede seo-positie tot gevolg.

Duurzame partner van de meest innovatieve universiteit van Europa

Digitale strategie KU Leuven

Statik is al jarenlang de vaste partner van KU Leuven om de algemene digitale strategie te bewaken en voortdurend verder vorm te geven.

Bekijk meer projecten