Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.
Start met gebruikersonderzoek in 6 stappen
Gebruikersonderzoek kan overweldigend zijn. Er zijn zoveel methodes die je kan toepassen. Maar geen nood, we helpen je graag op weg met deze zes stappen om succesvol gebruikersonderzoek op te zetten.
European Accessibility Act (EAA): wat verandert er voor mijn website?
Op 28 juni 2025 treedt de European Accessibility Act (EAA) of Europese toegankelijkheidswet in werking. Dit wil zeggen dat alle organisaties in Europa hun producten en diensten toegankelijk moeten maken voor mensen met een beperking. Maar wat betekent dit nu voor jouw organisatie?
Wat doe je met het resultaat van gebruikerstesten?
Eenmaal je je user tests hebt uitgevoerd heb je (hopelijk) heel wat inzichten verzameld. Daar moet je nu verder mee aan de slag, maar hoe? Het kan soms overweldigend zijn maar we helpen je graag op weg.
We starten ‘The Kind Kids’: een nieuw ecosysteem voor positieve impact
Samen met de storytellers van Shaved Monkey en werkgelukbrengers van Maanlanders start Statik een nieuw collectief: The Kind Kids. Dit ecosysteem wil missiegedreven organisaties ondersteunen en stelt positieve impact en werkgeluk boven winst. The Kind Kids wil uitgroeien tot een ecosysteem van gelijkgestemde organisaties.
Waarom we kiezen voor Ionic wanneer we mobiele applicaties ontwikkelen
Ontdek waarom Ionic onze voorkeur heeft voor mobiele app-ontwikkeling. Lees over de voordelen voor project managers en developers, zoals kostenefficiëntie, snelle lancering en flexibiliteit.
Snel en makkelijk rapporteren in Google Analytics 4: onze beste tips & tricks
Ben jij nog niet helemaal thuis in Google Analytics 4, maar heb je wel nood aan data om je marketingacties op te baseren? Of moet jij maandelijks campagnecijfers rapporteren, maar weet je niet waar te beginnen? Ontdek onze handige tips zodat je snel waardevolle inzichten verzamelt uit Google Analytics 4.
De kracht van inclusief ontwerp en gebruikersonderzoek
Inclusief gebruikersonderzoek wil zeggen dat je gebruikers met verschillende achtergronden, vaardigheden, context, noden en perspectieven betrekt om zo veel mogelijk verschillende inzichten te verzamelen voor een zo breed mogelijk publiek. Maar wat levert het op?
Heeft e-mailmarketing nog zin in 2024?
Wist je dat de eerste commerciële-mail meer dan 50 jaar geleden werd verstuurd? Vandaag is e-mail niet weg te denken uit je werkdag, je smartphone én de marketingmix van organisaties. Eens kijken of e-mail nog meekan in 2024.