Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.

Inzicht in het succes van jouw organisatie
We starten meteen met een cliché: Meten is weten, want wanneer het aankomt op je website heb je nooit genoeg inzichten. Enkel door het bezoekersgedrag op je website nauwkeurig op te volgen, kan je aan de slag met het optimaliseren van je website om je bezoekers te trakteren op de beste surfervaring.

Hoe goed scoor jij op vlak van digitale duurzaamheid en inclusie?
Wat is de digitale voetafdruk van jouw homepage? En hoe goed scoort die op vlak van webtoegankelijkheid? Via de pijler ‘duurzaamheid en inclusie’ in de Statik Digitale Marketing Scan beantwoorden we dit soort vragen. Want vergis je niet: jouw digitale keuzes hebben een reële impact op mensen én onze planeet.

Je online aanwezigheid versterken met sociale media
Via social media blijf je gericht in contact met je doelgroep. Hoe zet je ze doeltreffend in? Welke kanalen kies je? En moet je adverteren?

Conversieoptimalisatie (CRO): van kliks naar geëngageerde klanten
Downloads, contactopnames, accountregistraties of online aankopen, het zijn allemaal acties van websitebezoekers die onder het hoedje 'conversies' vallen. Welk doel je organisatie ook voor ogen heeft, de weg er naartoe moet eenvoudig zijn. En bij Statik hebben wij onze eigen methode.

Evenementen digitaal promoten met sociale media, we like!
Organiseer je binnenkort een festival, netwerkavond of opendeurdag? Promoot je evenementen eenvoudig én digitaal op sociale media. Bij veel mensen standaard in de broekzak; voor jou een toegankelijke, laagdrempelige manier om een relevant publiek te bereiken die niet veel hoeft te kosten. Wij geven je 4 redenen om voluit 'ja!' te zeggen tegen Facebook, Instagram, LinkedIn en co, en bespreken enkele voorbeelden van onze klanten.

5 overwegingen om je digitale marketing te verduurzamen
Wanneer we het over duurzame en ethische (online) marketing hebben, kunnen we niet anders dan vaststellen dat er geen officiële blauwdruk bestaat. Maar dat wil niet zeggen dat je als marketeer of communicatieverantwoordelijke helemaal niets kan doen om het duurzamer aan te pakken. Wij helpen je alvast op weg.

Digitale duurzaamheid, inclusie en ethiek op UX London
Strateeg Annelies en informatie-architect Jan trokken naar de Britse hoofdstad voor een tweedaagse conferentie rond all things UX. Ethiek, digitale duurzaamheid en inclusie bleken de centrale topics. Wij delen graag onze inzichten.

Inclusief communiceren, hoe pak je dat aan?
We nodigden inclusieve marketingstrateeg en Thomas More gastdocent Hamza Ouamari uit bij Statik voor een inspiratiesessie over inclusie en diversiteit. Hij zoomde in op inclusieve communicatiestrategieën en bracht een zee aan voorbeelden — the good, the bad & the ugly — mee om ons aan het denken te zetten.