Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.
We starten ‘The Kind Kids’: een nieuw ecosysteem voor positieve impact
Samen met de storytellers van Shaved Monkey en werkgelukbrengers van Maanlanders start Statik een nieuw collectief: The Kind Kids. Dit ecosysteem wil missiegedreven organisaties ondersteunen en stelt positieve impact en werkgeluk boven winst. The Kind Kids wil uitgroeien tot een ecosysteem van gelijkgestemde organisaties.
Waarom we kiezen voor Ionic wanneer we mobiele applicaties ontwikkelen
Ontdek waarom Ionic onze voorkeur heeft voor mobiele app-ontwikkeling. Lees over de voordelen voor project managers en developers, zoals kostenefficiëntie, snelle lancering en flexibiliteit.
Snel en makkelijk rapporteren in Google Analytics 4: onze beste tips & tricks
Ben jij nog niet helemaal thuis in Google Analytics 4, maar heb je wel nood aan data om je marketingacties op te baseren? Of moet jij maandelijks campagnecijfers rapporteren, maar weet je niet waar te beginnen? Ontdek onze handige tips zodat je snel waardevolle inzichten verzamelt uit Google Analytics 4.
De kracht van inclusief ontwerp en gebruikersonderzoek
Inclusief gebruikersonderzoek wil zeggen dat je gebruikers met verschillende achtergronden, vaardigheden, context, noden en perspectieven betrekt om zo veel mogelijk verschillende inzichten te verzamelen voor een zo breed mogelijk publiek. Maar wat levert het op?
Heeft e-mailmarketing nog zin in 2024?
Wist je dat de eerste commerciële-mail meer dan 50 jaar geleden werd verstuurd? Vandaag is e-mail niet weg te denken uit je werkdag, je smartphone én de marketingmix van organisaties. Eens kijken of e-mail nog meekan in 2024.
3 gemiste kansen voor inclusieve communicatie
We leven in een diverse maatschappij, al vertellen de boodschappen die we delen soms wat anders. Ontdek hoe je als marketeer of communicatiemedewerker jouw blik kan aanscherpen als het aankomt op inclusieve communicatie.
E-E-A-T en SEO: dit moet je weten om in 2024 hoog te scoren in zoekmachines
E-E-A-T, EEAT, hoe je het ook schrijft; het klinkt misschien als iets dat je op je boterham smeert, maar dit Google kwaliteitsmodel is eigenlijk de sleutel tot het verbeteren van je Google-ranking. E-E-A-T staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. Ontdek hoe je met E-E-A-T je website naar de top van de zoekresultaten kunt brengen.
Wanneer is nu hét ideale moment om gebruikersonderzoek te doen?
We weten dat dit niet het antwoord is dat je wil horen maar in een ideale wereld ben je continu - of toch regelmatig - bezig met een vorm van gebruikersonderzoek. Maar laat je niet afschrikken, dat kan al op een zeer laagdrempelige en efficiënte manier.