Digitale strategie en transformatie

De wereld rondom ons verandert voortdurend aan een razend snel tempo. Als organisatie is het moeilijk om te kunnen blijven volgen en de juiste keuzes te maken.

Statik helpt organisaties om een antwoord te bieden op die uitdagingen. Samen definiëren we een heldere digitale en duurzame toekomststrategie.

Klaar voor de toekomst

Hoe blijf je als organisatie relevant voor je klanten en stakeholders? Hoe maak je duurzame keuzes over je digitale architectuur? Welke digitale trends volg je en welke laat je aan je voorbij gaan? Het zijn strategische vragen waar iedere bedrijfsleider of verantwoordelijke mee kampt.

Om met vertrouwen als organisatie de juiste transformatie te maken is het cruciaal om een inzicht te krijgen in de verwachtingen van je doelgroep(en) en de uitdagingen binnen de sector. Onze strategen en digitale experts helpen je duidelijkheid te scheppen: we formuleren samen een helder toekomstplan, en een concreet stappenplan waarmee je meteen aan de slag kan. Snel experimenteren, evalueren en optimaliseren is wat ons betreft de enige juiste aanpak om tot een succesvolle toekomst te komen.

Digitale transformatie als drijfveer van innovatie

Tijdens zo'n digitale transformatie gaan we op maat van jouw organisatie bekijken welke digitale quick wins voor het oprapen liggen. Het kan dan bv. gaan om

  • het heruitvinden van je marktpropositie
  • het automatiseren van interne of externe bedrijfsprocessen
  • digitale technologie inzetten om je huidige aanbod te innoveren
  • een nieuw digitaal product of een nieuwe dienst lanceren
  • ...

Hieronder geven we aantal voorbeelden van projecten waarbij we een grote digitale transformatie hebben begeleid.

Valideren, lanceren en groeien

Een nieuw digitaal product of platform lanceren? Nadat we de digitale productstrategie hebben gevalideerd, kunnen naar een eerste proof of concept of een eerste prototype toewerken. Dit doen we aan de hand van een beproefde agile methodologie waarbij voldoende ruimte inbouwen om in elke stap het product te gaan testen en valideren bij de doelgroep.

Wanneer de lancering in zicht komt, is er nood aan een doordachte marketing- en salesstrategie en het uitwerken van een concreet meetplan zodat we de juiste data verzamelen om succes te kunnen bepalen. Lanceren is één ding, het product doen groeien is vaak een nog grotere uitdaging. Ook daar helpen wij graag bij.

Aan de slag met een duurzame digitale toekomststrategie?

Benieuwd hoe technologie jouw organisatie naar een volgend niveau kan brengen? Wij zetten je graag op weg.