Ons werk
Stuk voor stuk slimme projecten

Creatieve marketingcampagnes om een jonge doelgroep weer 'Boerentrots' te maken
We werkten een nieuwe digitale marketingstrategie uit om de doelgroep van #Boerentrots te verjongen. Straffe storytelling dankzij influencer marketing en een focus op meetbare resultaten bleek de sleutel tot succes. Ontdek deze straffe case.

Continue, een platform van Associatie KU Leuven om levenslang leren in Vlaanderen op de kaart zetten
Een platform dat het bijscholingsaanbod van de zes instellingen van Associatie KU Leuven bundelt om van levenslang leren een succesverhaal te maken.

Erfgoedonderzoek ontsluiten voor het brede publiek van KIK-IRPA
We werkten mee aan de digitale transformatie voor het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium, en niet zonder resultaat!

museumpas, het grootste museumabonnement van het land voor alle cultuurliefhebbers
Een museumpas is jouw sleutel tot meer dan 185 Belgische musea. Statik is de vaste partner van museumpas voor het uittekenen en ontwikkelen van een feilloze online ervaring.

Tuinrangers gaat op safari in het grootste natuurgebied van Vlaanderen
Voor Inverde ontwikkelden we een website en vrijwilligersportaal ineens waar je een gratis tuinsafari kan aanvragen om de biodiversiteit van je eigen tuin te verhogen.

Geautomatiseerde permanentieroosters voor alle Tele-onthaal vrijwilligers
Automatisering en een verregaande vereenvoudiging van interne processen zorgen voor een platform waarbij het inplannen en beheren van de Tele-onthaal vrijwilligers piece of cake wordt.

Contentplatform boordevol activiteiten voor jong en oud die van élke dag Dag van de Wetenschap maken.
Een interactief contentplatform boordevol activiteiten voor jong en oud die van élke dag Dag van de Wetenschap maken.

Een overkoepelende online strategie voor de vijf websites van de Vlaamse Universiteiten- en Hogescholenraad
We bepaalden enkele belangrijke doelstellingen voor de verschillende VLUHR websites. Die goten we in een concrete online strategie om nadien per project een toptaakgerichte webstructuur en UX design konden opstellen.

KU Leuven Stories die verwonderen
Een online magazine dat de uitgebreide onderzoeksexpertise van de Leuvense universiteit op een inspirerende en toegankelijke manier bij het brede publiek brengt.

Een digitale transformatie voor de grootste seniorenvereniging van het land
Statik bedacht samen met OKRA een volledig nieuwe administratieve tool, gekoppeld aan de website, waarin de verschillende niveaus van de organisatie weerspiegeld zijn en eenvoudig reizen en activiteiten ingegeven kunnen worden. Vrijwilligers kunnen bovendien efficiënt de leden van hun trefpunt beheren.

Een online platform voor minder afval en méér recyclage
Voor de afvalintercommunales Interza en Incovo bedachten we een ingenieuze contentwebite om eenvoudig locatiegebonden content te tonen afhankelijk van het thuisadres van de bezoeker.

Een innovatieve website die productontwikkeling tastbaar maakt voor Comate
Voor Ingenieurs- en Designbureau Comate bedachten we een website met een uitgesproken focus op lead generation en employer branding.

Een simulator om onderzoek te doen naar de logistieke keten van covid-19 vaccins
Voor KU Leuven ontwikkelden we een digitale tool die onderzoeksdata bundelt over de logistieke keten van covid-19 vaccins en de onderzoekers in staat stelt om simulaties op te maken.

Een online tool die organisaties helpt om grensoverschrijdend gedrag op het werk in kaart te brengen en aan te pakken
De CHAT tool van KU Leuven richt zich op bedrijven en organisaties die de problematiek kort willen opvolgen. CHAT helpt hen snel concrete risico's inzichtelijk te maken en rijkt mogelijke actiepunten aan.

Automatisering van de processen voor leeftijdsbepaling van objecten via radiokoolstofdatering
We gingen aan het slag met het optimaliseren en automatiseren van de bedrijfsprocessen achter de radiokoolstofdatering van KIK-IRPA.

Een geïntegreerd merkverhaal voor 's werelds grootste smart home platform
Een sterkere online aanwezigheid voor het grootste smart home platform dankzij een datagedreven onlinemarketingplan op maat van de verschillende doelgroepen.