Ga verder naar de inhoud

Ons werk

Stuk voor stuk slimme projecten

Filter op:

A total of 61 items found. Showing 61 items on page 2 of 4.

Handelaars warm maken om hun handelszaak toegankelijker in te richten voor iedereen

De Warmste Entree (Comeos, Inter & CAWab)

De Warmste Entree is een initiatief van handelsfederatie Comeos, Inter en CAWaB met als doelstelling om handelszaken toegankelijker te maken, ook voor mensen met een beperking. Het platform bundelt concrete tips, vormingen en cases om handelaars aan de slag te laten gaan, zowel met hun eigen handelszaak, de nabije omgeving als hun website/webshop.

Manuscripten doorzoekbaar maken op basis van de IIIF-standaard voor Stad Brugge

Mmmonk (Stad Brugge)

Voor het Mmmonk project van Stad Brugge maakten we meer dan 800 handschriften doorzoekbaar via de website. Om de manuscripten en bijhorende metadata in te laden gebruikten we het International Image Interoperability Framework (IIIF), een innovatieve standaard voor beeldbeheer.

Duurzame partner van de meest innovatieve universiteit van Europa

Digitale strategie KU Leuven

Statik is al jarenlang de vaste partner van KU Leuven om de algemene digitale strategie te bewaken en voortdurend verder vorm te geven.

Een nieuwe contentstrategie stuurt de Mobiel 21 website aan voor meer gezonde straten

Mobiel21

Mobiel 21 is expert in duurzame mobiliteit, onafhankelijk onderzoek en oplossingen tegen vervoersarmoede. Nu was het tijd om hun doelgroepen te herdefiniëren en hun website onder handen te nemen.

Een online tool die de digitale inclusie van jouw website of app in kaart brengt

Digital Inclusion by Design Index

Wat maakt een digitaal product of dienst inclusief? Dat brachten de leden van DigitAll samen in kaart. Wij ontwikkelden vervolgens een online tool waarmee bedrijven en organisaties hun eigen digitale producten kunnen evalueren.

Een marketingplan dat Edu-Tech helpt om scholen te ondersteunen bij ICT-vragen

Edu-Tech

Edu-Tech is een verdeler van voordelige Microsoft-licenties voor scholen (leerlingen, leerkrachten, directie, CLB's...), en organiseert webinars en workshops om hun kennis over de software te delen. Wij hielpen met het definiëren van een marketingstrategie en het opzetten van concrete marketingacties om meer licenties te verkopen.

Een performante en vlot doorzoekbare website zet de uitgebreide dienstverlening van het VAF in de kijker

Vlaams Audiovisueel Fonds

Een nieuwe website in Craft CMS zorgt voor een maximaal flexibele en performante site, die de dienstverlening van het VAF intuïtief en eenvoudig doorzoekbaar naar buiten brengt.

Een bloeiende beweging stimuleren rond de Green Deals

Een bloeiende beweging stimuleren rond de Green Deals

De Green Deals in Vlaanderen willen de duurzame transitie versnellen door positieve actie te ondernemen. Acties die overheden, organisaties en changemakers met elkaar verbinden. Statik en Shaved Monkey werken intussen al enkele jaren trouw samen met het Departement Omgeving om de slagkracht van hun digitale communicatiestrategie te verhogen.

De fietsschool online doen groeien om nog meer mensen veilig te leren fietsen

De Fietsschool (Mobiel 21)

De Fietsschool is een van onze favoriete changemakers. Samen met tientallen Vlaamse steden en gemeenten helpt de Fietsschool jaarlijks meer dan 700 volwassenen op de fiets. En daar hoort een doelgericht online platform bij.

Digitale storytelling met IIIF voor musea en erfgoedinstellingen

meemoo/Vlaamse Kunstcollectie

Hoe vertel je een verhaal dat je doelgroep boeit, de juiste thema’s in de verf zet - in’t kort: een verhaal dat blijft plakken? En hoe doe je dat op een digitale drager? Dat was de vraag waarmee meemoo (voorheen Vlaamse Kunstcollectie) bij Statik kwam aankloppen. Een vraag naar ons hart, want digitale storytelling is iets waar we bij Statik graag op inzetten.

Automatisering van reizen en activiteiten voor sportieve gezinnen

Gezinssport Vlaanderen

Er komt heel wat administratie kijken bij het afhandelen van sportieve gezinsvakanties. We bedachten een geautomatiseerd reisplatform dat het leven van zowel vakantiegangers als medewerkers vergemakkelijkt.

Continue, een platform van Associatie KU Leuven om levenslang leren in Vlaanderen op de kaart zetten

Continue (Associatie KU Leuven)

Een platform dat het bijscholingsaanbod van de zes instellingen van Associatie KU Leuven bundelt om van levenslang leren een succesverhaal te maken.

Datagedreven beslissingen dankzij een business intelligence dashboard

KNX Association

Voor KNX Association werkten we een op maat business intelligence dashboard uit om meer datagedreven beslissingen te kunnen nemen over hun marketing- en salesinspanningen.

Een digitaal ledenplatform voor patiënten met Crohn of Colitis

CCV-vzw

Voor CCV-vzw zorgt een stapsgewijze digitalisering voor een grote impact op hun ledenadministratie en -engagement.

Erfgoedonderzoek ontsluiten voor het brede publiek van KIK-IRPA

KIK-IRPA

We werkten mee aan de digitale transformatie voor het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium, en niet zonder resultaat!

Digitalisering van het cursusaanbod tandheelkunde van KU Leuven

Tandheelkunde (KU Leuven)

Wij ontwikkelden een platform om de manuele administratie en opvolging van de navormingen voor de afdeling tandheelkunde van KU Leuven te vereenvoudigen.

Bekijk meer projecten