Online marketing allemaal goed en wel, maar hoe blijf je het bos door de bomen zien? Marketing automation gaat er net om dat je een set van geautomatiseerde tools en programma’s gaat inzetten die het leven van jou als marketeer of communicatiemedewerker een pak makkelijker gaat maken. En die je in staat stellen om een veel persoonlijkere aanpak te hanteren naar je doelgroep toe.

Automatisering zorgt voor tijdswinst

Marketing automation zorgt ervoor dat alle kanalen zoals je website, zoekmachines, sociale media en email beter op elkaar zijn afgestemd en dat je terugkerende taken kan plannen. Op die manier krijg je meer tijd om je bezig te houden met wat echt belangrijk is: het omzetten van leads naar klanten of gebruikers.

Klant zoekt iets op tijdens de opleiding
Bij het intypen van een zoekopdracht zal Google dankzij machine learning de intentie proberen begrijpen.

De meeste van deze geautomatiseerde tools maken gebruik van machine learning en artificial intelligence. Zo zal Google de intentie achter een zoekopdracht zo goed mogelijk proberen te begrijpen om de meest relevante advertenties te ranken en tonen op de zoekresultatenpagina. Ook zullen automatisch de best presterende advertenties vaker getoond worden zodat je je niet moet bezighouden met diepgaande A/B testing op dat vlak.

Deep dive online marketing

Programma

Deep dive online marketing

Marketing automation komt ook aan bod tijdens ons intensief workshopstraject op maat.

5 weken

Voor marketeers, communicatiemedewerkers of webmasters


Voor organisaties die op zoek zijn naar een digitale inhaalbeweging.


De nodige inzichten en tools om zelf aan de slag te gaan met online marketing.

E-mail automation als ultieme conversietool

Een van de kanalen waarbij automation voor de grootste winst kan zorgen is e-mail. Je steekt vaak ontzettend veel tijd in het schrijven van een goede nieuwsbrief. Maar deze nieuwsbrief wordt slechts een keer verstuurd en wie nog niet in je lijst zat of wie op dat moment net even te druk bezig was heeft dat stukje topcontent jammer genoeg gemist. E-mail automation zorgt er voor dat je warme prospects kan begeleiden naar conversie via een reeks van e-mails op het moment dat ze er ontvankelijk voor zijn.

Je start steeds vanuit een bepaalde trigger of actie die een prospect uitvoert waardoor ze relevante content te lezen krijgen voor hun situatie. Zo’n e-mailflow moet je slechts een keer instellen en testen en kan je vanaf dan zijn werk laten doen zodat jij deze leads meteen direct kan opvolgen. Win-win!

Wil je ook meer tijd voor wat echt telt?

Denk je dat marketing automation kan helpen om je professionele leven eenvoudiger te maken? Dan kan je ons volledig geautomatiseerd formulier achter deze knop gebruiken om contact op te nemen.