Podcastproductie
Podcasts zijn here to stay. Deze on-demand audiocontent is hét ideale medium om de verzadigde sociale media te omzeilen en je content marketing een geheel nieuwe dimensie te geven. Handig aan elkaar gesproken, in elkaar gestoken — of allebei — door ons.
Koptelefoon op en even afzonderen, on-demand audiocontent om het fileleed te verzachten of wat bijleren tijdens de afwas. De kans is groot dat je bij een van deze drie momenten een podcast in de oren had. En gelijk heb je; podcasts zijn niet meer weg te denken uit het online landschap. Meer nog, ze blijven aan populariteit winnen. Een podcast aan je online marketing arsenaal toevoegen is dan ook een no-brainer.
Door traditionele communicatiekanalen als je website te combineren met de frisse kracht van podcasts ben je zeker dat je bijblijft met de hedendaagse noden van je doelgroep.
Waarom starten met een podcast?
Belangstelling
Vandaag luistert 8% van de Belgen elke dag naar minstens één podcast. Grote spelers, zoals mediabedrijven, erkennen het belang en voegden podcasts toe aan hun arsenaal. Daarnaast zagen we het voorbije jaar ook de opkomst van de podcastfestivals — jep. Het mag duidelijk zijn: de belangstelling neemt toe.
Bereik
Het bereik van je podcast gaat ook erg ver. Er is geen content die je op zo veel kanalen kwijt kan als een podcast. Statik zorgt er voor dat je podcast te beluisteren is via Apple Podcasts, Spotify, Google Podcasts en Deezer, maar dat hij ook terechtkomt bij heel wat andere podcastboeren. Zelfs good old YouTube is een optie. Geen enkel trommelvlies zal gespaard blijven.
Bevestig je positie als leider
In veel sectoren moet het nut van podcasts nog doordringen of durfde nog niemand de stap te zetten. Is dat bij jou ook het geval? Dan neem je gegarandeerd een goede beslissing door er vroeg bij te zijn. Een organisatie die als eerste een podcast start in het gebied waarin zij thuis zijn, wordt op die manier al snel een autoriteit.
Meer bezoekers naar je website
Met je podcast bereik je een nieuw publiek dat interactie met je opzoekt wanneer je hen overtuigt om tot actie over te gaan. Terloops vermelden dat je op je website een gratis te downloaden e-book hebt over iets waar je het nét over had? That's a bingo! Door traditionele communicatiekanalen als je website te combineren met de frisse kracht van podcasts ben je zeker dat je bijblijft met de hedendaagse noden van je doelgroep.
Redactie
Met onze expertise in contentmarketing zorgen we samen met jou voor de perfecte lijn in het verhaal van je podcast.
Productie
Van de eerste letter tot en met postproductie, Statik ontzorgt je ook op technisch vlak - volledig volgens de regels van de kunst.
Publicatie
Een podcast publiceren waar je luisteraars zitten? Kunnen we! Statik zorgt voor de publicatie én opvolging van je luistercijfers.
Onze producties
Statik realiseerde reeds inhouse podcasts in het kader van ons duurzaamheidsengagement en de Vlaamse Kunstcollectie...
Overtuigd van onze aanpak?
Onze stem is gesmeerd, microfoons ingeplugd en we're rolling.
Mag het wat meer zijn?
Ben je misschien ook op zoek naar onze andere diensten?