SEO
Met SEO (search engine optimisation) kan je je online vindbaarheid boosten zonder te adverteren. Door inhoudelijk en technisch relevant te zijn voor potentiële websitebezoekers zullen zoekmachines, zoals Google en Ecosia, je belonen met een hogere positie tussen de zoekresultaten, en uiteindelijk meer leads genereren.
SEO-proof webcontent voldoet aan alle vereisten van het algoritme van een zoekmachine. Zo'n algoritme houdt onder meer rekening met de relevantie van jouw content t.o.v. de zoekopdracht, en het aantal en de kwaliteit van (interne en externe) links op of naar je webpagina.
Hoe scoren met SEO?
1. Zoekmachines kijken naar webpagina's
Google beloont de meest relevante content voor iedere zoekopdracht, en die wordt gekozen op het niveau van webpagina's. Het grote voordeel hier is dat je elke pagina kan richten op andere keywords — gebaseerd op relevante zoektermen — en dat de concurrentie dus nooit vastligt.
2. On- en off-page SEO als power couple
Een zoekmachine houdt rekening met twee aspecten van een webpagina:
- On-page: Het gebruik van keywords in jouw webcontent. Hoe vaak zoektermen terugkomen, waar je ze plaatst en hun context spelen allemaal een rol. Een vlotte schrijfstijl is een bonus.
- Off-page: Onder de motorkap. Off-page SEO maakt je website makkelijker leesbaar voor Google - die jou daarvoor beloont met de beste plaatsen in de SERP (Search Engine Result Pages).
3. SEO, een vorm van duurzame marketing
SEO focust zich op langetermijnresultaten en zal zich zelden uiten in pieken van websitebezoekers. In plaats krijg je stabiele en geleidelijke groei in je naamsbekendheid. Bovendien wordt deze marketingvorm niet gezien als reclame — de bekende 'Adv.' — waardoor je adblockers vlot omzeilt.
4. Gesproken zoekopdrachten
Met voice assistants, zoals Siri en Alexa, neemt het aantal gesproken zoekopdrachten toe, maar in België gaat dat vandaag om duidelijke een minderheid. Waarom ben je je er wel best van bewust? Gesproken zoekopdrachten verschillen inhoudelijk van geschreven searches. Het zijn vaker vragen en volzinnen, eerder dan puur keywords. Hou dit zeker in het achterhoofd voor de toekomst.
5. Grote troef voor lokale marketing
We zoeken onbewust regelmatig on the spot naar winkels, restaurants of leuke activiteiten in de buurt via onze smartphones. Bovenaan in de zoekresultaten verschijnen, betekent lokaal een grote kans op klantenwerving. Deze zoekopdrachten worden getypeerd door specifieke keywords en die kan jij opnieuw opnemen in je (technische) SEO.
De dienst materniteit scoort positie nummer 1 in de zoekresultaten
Twee diensten van het AZ Diest doorliepen onder begeleiding van Statik een stevig SEO-traject. Het resultaat? Meer zoekwoorden, meer organisch verkeer en zelfs een eerste plaats op de Google-ranglijst.
Onze aanpak
Bij het uitwerken van een digitale marketingstrategie, zoals SEO, doorlopen we telkens deze drie fases.
SEO-audit
We verdiepen ons bij Statik in jouw merk en website om zo een gepaste SEO-analyse uit te voeren. Wat doe je reeds goed en wat kan beter?
Keyword research
Op welke keywords wil je ranken? Op welke woorden wordt vaak gezocht en welke zoektermen hebben weinig concurrentie?
Adaptatie
We geven jouw website technisch en inhoudelijk opnieuw vorm op basis van de relevante zoektermen én volgen de resultaten op.
Onze SEO-tips & tricks
Wil je graag zelf aan de slag met het optimaliseren van de zichtbaarheid van jouw website? Statik helpt je op weg met onze blogs over SEO-tips en straffe webcontent.
Aan de slag met SEO?
Jouw website verdient het om gezien te worden. Laten we hier samen aan verder bouwen!
Klinkt goed, maar het mag wat anders?
Statik specialiseert zich in verschillende domeinen van digitale marketing. Op maat van de klant werken we graag mee aan een gepaste digitale strategie.