Project
Webshop voor duurzame kledij
Expertise

Informatiearchitectuur, grafisch ontwerp, webontwikkeling, online adverteren

Periode
2019

New year, new website

Hempmade onderging in het voorjaar van 2019 een stevige transformatie, en staat vandaag in de wereld als SWAY. Dat ging niet in stilte voorbij: menig duurzame shopper zal het geweten hebben. Niet alleen in het straatbeeld kreeg de winkel een nieuwe look, ook online werd alles in een volledig nieuw jasje gestoken. En dat mag je in hun geval best letterlijk nemen.

Naadloze e-commerce

Voor het opzetten van de webshop zelf vertrouwden we voor een groot stuk op de—oneindig doorgeteste—features van Craft Commerce. Die gaven onze ontwikkelaars de nodige tweaks om het geheel nog meer af te stemmen op de Belgische markt, en op de specifieke behoeften van SWAY. En dan hebben we het nog niet gehad over de nieuwe online stijl die onze designer Bram uitwerkte!

Samen met de zussen Rose en Josefien van SWAY bedachten we een logische en aantrekkelijke structuur om het vernieuwde aanbod van SWAY weer te geven. Geen simpele opdracht! Wat wij alvast uit deze vruchtbare samenwerking leerden? Nooit het belang van de juiste terminologie in de modewereld onderschatten. Intussen kunnen we je dus wel alles vertellen over duurzame mode en dito merken.

Bestellen in een handomdraai

Ook het bestelproces voor klanten werd drastisch vereenvoudigd. Wil je een item aankopen? Dan geef je bijvoorbeeld in een eerste stap je e-mailadres in. Wordt dat adres door de webshop herkend, dan kan je inloggen en worden je verzend- en facturatiegegevens automatisch ingevuld. Die leuke vegan sneakers kopen wordt ineens wel heel eenvoudig. En vooral: je hoeft helemaal niet in te loggen als je daar even geen zin in hebt.

Afrekenen loopt via het betalingsplatform Mollie—één van onze favorieten voor online betaling. Dat zorgt ervoor dat SWAY-klanten maximale vrijheid hebben om de betaalmethode van hun voorkeur te gebruiken, zonder dat we de hele betalingsflow op maat hebben moeten ontwikkelen. Door voor Mollie te kiezen, sluit de layout van de flow volledig laten aan bij de nieuwe branding van de webshop.

Duurzaam tot achter de schermen

Dat een bezoek aan SWAY voor gebruikers op wieltjes loopt, is de evidentie zelve. Voor de dames van SWAY zit de meerwaarde van de nieuwe shop daarnaast ook heel erg in de tijdswinst die de shop hen oplevert. De voorraad aan producten wordt mooi binnen de website bijgehouden, online bestellingen kunnen op een overzichtelijke manier bekeken worden, en eventuele returns volgen de flow van Mollie.

Swaystore productdetail

Inspirerende verhalen en conversie-optimalisatie

SWAY wil met behulp van de webshop de online verkoop doen groeien naar het dubbele van het aantal pakketjes per maand. Als nieuwe naam in het shopping-landschap en met een volledig nieuw aanbod aan merken is die doelstelling een hele uitdaging.

Samen met Rose en Jozefien werkten we een een duidelijke contentstrategie uit: de doelgroep voor sustainable fashion is er eentje die transparantie en authenticiteit hoog in het vaandel draagt, en daarnaast ook gewoon houdt van mooie dingen. Kan je als lokale webshop de waarden die je uitademt ook online vertalen en je zo onderscheiden van de typische e-commerce giganten?

Al snel was duidelijk dat het verhaal van SWAY, het team en de merken, veel sterker naar voor moest komen. Via Instagram, inspirerende blogartikels en nieuwsbrieven wil SWAY haar community nauw betrokken houden bij het verhaal van duurzame mode.

Wil je die vegan sneakers ook eens zien blinken op de webshop van SWAY?

Kan een doeltreffende webshop jouw merk ook versterken?

De koffie staat al klaar. We bekijken graag hoe we je producten online kunnen laten shinen.