Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.
9 tips om je mobiele applicatie duurzamer te ontwerpen
Wist je dat elke e-mail, elk websitebezoekje, elke keer je een app downloadt, dit zorgt voor een verhoging in CO2-uitstoot? Het internet met onder andere al onze mobiele apps heeft een grotere impact op de planeet dan de luchtvaartindustrie! Ontdek 9 tips om je app duurzamer te ontwikkelen.
5 Best practices voor het starten met SEA
Zoekmachine-adverteren of SEA is een krachtige online marketingstrategie die je organische zoekresultaten een extra push geeft. Wij hebben 5 best practices voor het starten met SEA op een rijtje gezet.
SEO, de meest duurzame vorm van marketing
Is SEO - languit Search Engine Optimization - voor jou nog onbekend terrein? Voor veel bedrijven alvast wel. Je hebt wellicht al eens gericht dat SEO te maken heeft met zoekwoorden invullen en metadata. Toch zijn dat maar 2 van de 37(!) onderdelen van SEO. Er komt dus veel meer bij kijken dan enkel keywords op je website gooien.
Inzicht in het succes van jouw organisatie
We starten meteen met een cliché: Meten is weten, want wanneer het aankomt op je website heb je nooit genoeg inzichten. Enkel door het bezoekersgedrag op je website nauwkeurig op te volgen, kan je aan de slag met het optimaliseren van je website om je bezoekers te trakteren op de beste surfervaring.
Hoe goed scoor jij op vlak van digitale duurzaamheid en inclusie?
Wat is de digitale voetafdruk van jouw homepage? En hoe goed scoort die op vlak van webtoegankelijkheid? Via de pijler ‘duurzaamheid en inclusie’ in de Statik Digitale Marketing Scan beantwoorden we dit soort vragen. Want vergis je niet: jouw digitale keuzes hebben een reële impact op mensen én onze planeet.
Je online aanwezigheid versterken met sociale media
Via social media blijf je gericht in contact met je doelgroep. Hoe zet je ze doeltreffend in? Welke kanalen kies je? En moet je adverteren?
Met deze 3 checks zet jij de eerste stappen naar een GDPR-proof website
GDPR is hot topic, maar blijft een gevoelig en vaag thema. Waarover gaat het? En wat moet jij er over weten als website-eigenaar? Wij helpen je op weg om jouw website GDPR-conform te maken in drie eenvoudige stappen.
Conversieoptimalisatie (CRO): van kliks naar geëngageerde klanten
Downloads, contactopnames, accountregistraties of online aankopen, het zijn allemaal acties van websitebezoekers die onder het hoedje 'conversies' vallen. Welk doel je organisatie ook voor ogen heeft, de weg er naartoe moet eenvoudig zijn. En bij Statik hebben wij onze eigen methode.