Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.
Dit was Dot All 2023, dé Craft CMS conferentie
Wanneer ons favoriete CMS hun jaarlijkse conferentie houdt, zijn wij graag van de partij. En dus trok het volledige Craftteam naar het zonnige Barcelona om drie dagen lang ondergedompeld te worden in all things Craft CMS.
5 overwegingen om je digitale marketing te verduurzamen
Wanneer we het over duurzame en ethische (online) marketing hebben, kunnen we niet anders dan vaststellen dat er geen officiële blauwdruk bestaat. Maar dat wil niet zeggen dat je als marketeer of communicatieverantwoordelijke helemaal niets kan doen om het duurzamer aan te pakken. Wij helpen je alvast op weg.
Online trackingtools vergelijken
Google Analytics 4 is tot op vandaag de wereldwijde standaard voor analysetools, maar er zijn zeker alternatieven: Matomo, Piwik Pro, Plausible. Wij zetten ze voor jou op een rijtje.
9 tips om je mobiele applicatie duurzamer te ontwerpen
Wist je dat elke e-mail, elk websitebezoekje, elke keer je een app downloadt, dit zorgt voor een verhoging in CO2-uitstoot? Het internet met onder andere al onze mobiele apps heeft een grotere impact op de planeet dan de luchtvaartindustrie! Ontdek 9 tips om je app duurzamer te ontwikkelen.
5 Best practices voor het starten met SEA
Zoekmachine-adverteren of SEA is een krachtige online marketingstrategie die je organische zoekresultaten een extra push geeft. Wij hebben 5 best practices voor het starten met SEA op een rijtje gezet.
SEO, de meest duurzame vorm van marketing
Is SEO - languit Search Engine Optimization - voor jou nog onbekend terrein? Voor veel bedrijven alvast wel. Je hebt wellicht al eens gericht dat SEO te maken heeft met zoekwoorden invullen en metadata. Toch zijn dat maar 2 van de 37(!) onderdelen van SEO. Er komt dus veel meer bij kijken dan enkel keywords op je website gooien.
Inzicht in het succes van jouw organisatie
We starten meteen met een cliché: Meten is weten, want wanneer het aankomt op je website heb je nooit genoeg inzichten. Enkel door het bezoekersgedrag op je website nauwkeurig op te volgen, kan je aan de slag met het optimaliseren van je website om je bezoekers te trakteren op de beste surfervaring.
Hoe goed scoor jij op vlak van digitale duurzaamheid en inclusie?
Wat is de digitale voetafdruk van jouw homepage? En hoe goed scoort die op vlak van webtoegankelijkheid? Via de pijler ‘duurzaamheid en inclusie’ in de Statik Digitale Marketing Scan beantwoorden we dit soort vragen. Want vergis je niet: jouw digitale keuzes hebben een reële impact op mensen én onze planeet.