Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.
Conversieoptimalisatie (CRO): van kliks naar geëngageerde klanten
Downloads, contactopnames, accountregistraties of online aankopen, het zijn allemaal acties van websitebezoekers die onder het hoedje 'conversies' vallen. Welk doel je organisatie ook voor ogen heeft, de weg er naartoe moet eenvoudig zijn. En bij Statik hebben wij onze eigen methode.
Evenementen digitaal promoten met sociale media, we like!
Organiseer je binnenkort een festival, netwerkavond of opendeurdag? Promoot je evenementen eenvoudig én digitaal op sociale media. Bij veel mensen standaard in de broekzak; voor jou een toegankelijke, laagdrempelige manier om een relevant publiek te bereiken die niet veel hoeft te kosten. Wij geven je 4 redenen om voluit 'ja!' te zeggen tegen Facebook, Instagram, LinkedIn en co, en bespreken enkele voorbeelden van onze klanten.
Maak je website onweerstaanbaar met SEO copywriting
Je website is als een digitale etalage, het gezicht van je organisatie voor de online wereld. En laten we eerlijk zijn, het bouwen van die online aanwezigheid is geen kinderspel. Wat zorgt ervoor dat een website bovenaan je zoekresultaten komt? Hoe werkt SEO en wat heeft het te maken met copywriting?
Waarom diversiteit op de werkvloer een voordeel is
Het belang van een diverse en inclusieve werkplek neemt toe. Uit het onderzoek Expeditie Werk van De Ambrassade blijkt dat jongeren het steeds belangrijker vinden om een betekenisvolle job uit te oefenen dan veel geld te verdienen. Nu Gen Z de werkvloer opkomt, wordt het hoogtijd om inclusie en diversiteit te omarmen als organisatie. Want los van deze morele plicht, heeft een diverse werkplek ook tal van voordelen.
4 manieren waarop je tijd bespaart met e-mailautomatisering
E-mail is een sterk onderschat marketingkanaal, en wordt vaak beschouwd als ‘extra werk’. Gelukkig hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Door gestandaardiseerde mails te automatiseren, vaste templates te gebruiken en je content aan te passen aan vaste segmenten, bespaar je heel wat tijd.
Digitale duurzaamheid, inclusie en ethiek op UX London
Strateeg Annelies en informatie-architect Jan trokken naar de Britse hoofdstad voor een tweedaagse conferentie rond all things UX. Ethiek, digitale duurzaamheid en inclusie bleken de centrale topics. Wij delen graag onze inzichten.
Inclusief communiceren, hoe pak je dat aan?
We nodigden inclusieve marketingstrateeg en Thomas More gastdocent Hamza Ouamari uit bij Statik voor een inspiratiesessie over inclusie en diversiteit. Hij zoomde in op inclusieve communicatiestrategieën en bracht een zee aan voorbeelden — the good, the bad & the ugly — mee om ons aan het denken te zetten.
DUOday 2023: samenwerken aan een inclusieve werkplek
Bij Statik willen we volop inzetten op een meer inclusieve samenleving. Door dit uit te dragen in ons werk, maar ook door zelf inclusiever te worden als organisatie. Daarom nam Statik op 25 mei deel aan DUOday, een werkbelevingsdag voor mensen in kwetsbare situaties.