Blog
Wij vertellen straffe dingen
We delen met plezier onze online expertise aan de hand van leerrijke inzichten en inspirerende tips & tricks.
Wat we leerden uit de imec.digimeter 2022
Een uitgebreide studie naar het digitale leven van de Vlaming? We love it! Naar goede gewoonte publiceerde imec ook dit jaar weer de resultaten van de imec.digimeter. En dit zijn de 5 inzichten die wij daaruit onthouden.
Digitaliseren in leden- en vrijwilligersorganisaties
Bij Statik werken we graag voor ledenorganisaties of verenigingen die mensen verbinden. Over al deze projecten heen identificeerden we drie kerntaken met elk hun eigen uitdagingen op vlak van digitalisering. En daar zetten wij maar al te graag onze tanden in.
Waarom wij zo'n fan zijn van Laravel
Voor complexere “custom” projecten met als focus het vereenvoudigen van bedrijfsprocessen en integraties op maat met externe systemen is Laravel onze way to go. Maar waarom zijn we nu zo'n grote fan van dit framework?
Bye bye Google Analytics Universal, maar wat met mijn historische data?
Google Analytics 4 (GA4) vervangt Universal Analytics (UA). Oud nieuws, maar nog steeds een hot topic. In het bijzonder: welke impact heeft die switch op je historische data, ofwel de verzamelde statistieken over je website? Kan je historische data importeren in GA4, hoe belangrijk is het behoud ervan en welke impact heeft dat op je digitale strategie en webtracking?
Zo bouwen we mee aan digitale inclusie
Iedereen is van de wereld en het internet is van iedereen. En toch wordt volgens de barometer digitale inclusie 46% van de Belgen digitaal uitgesloten. Daarom vinden we het een absolute must om digitale inclusie actiever in onze werking te verweven. We ontwikkelden en bouwden voor DigitAll de Digital Inclusion by Design Index en dit stimuleerde ons om zelf nog meer in te zetten op e-inclusie.
De 5 takeaways van Laracon 2023
Eind januari trok het Laravelteam naar het zonnige Lissabon om twee dagen lang inspiratie op te doen om onze custom projecten nog meer te doen knallen. Benieuwd met welke 5 inzichten we aan de slag gaan?
Onze voorspellingen voor digitale marketing in 2023
Een voorspelling van het nieuwe jaar maken, dat is altijd speculeren. Wij waagden ons toch aan een berekende gok en verzamelden de 6 belangrijkste marketingtrends in 2023. Een nieuw jaar zonder goede voornemens, dat kan niet. Daarom zal ons team zich de komende 12 maanden inzetten om de voorspellingen - binnen Statik - waar te maken.
De 6 key takeaways van 'Digital sustainability as a catalyst for positive impact'
We sloegen de handen in elkaar met het Londense Wholegrain Digital en LittleBigThings om een inpiratienamiddag over digitale duurzaamheid te organiseren. Dit zijn de zes belangrijkste inzichten die we daaruit meenemen.