Copy & storytelling

Spoiler alert: storytelling is simpelweg een chique woord voor verhalen vertellen. Of je nu een cultuurhuis, kledingwinkel of netwerkorganisatie bent, sterke verhalen zorgen altijd voor extra engagement. Hoe beleven toeschouwers een theatervoorstelling? Wie werkt er achter de schermen mee aan jouw dienst of product? Het delen van al die verhaallijnen zorgt ervoor dat een (toekomstige) klant, medewerker of sympathisant zich sterker verbonden voelt met jouw merk.

Tim noteren
Wij schrijven graag mee aan jouw digitaal verhaal.

Wat kan ik vertellen?

De ins en outs van storytelling of contentmarketing kan je samenvatten in één krachtige boodschap: vertel je verhaal. Zo simpel is het. Heb je een duidelijk verhaal dat je wil vertellen? Super. Is er geen verhaal? Maak er een. Er zijn al-tijd verhalen. Over de ontstaansgeschiedenis, makers, eindgebruikers...

Wanneer je wil inzetten op impactvolle copy en storytelling, zorg er dan voor dat al die narratieven een plaats krijgen op jouw (sociale media) kanalen. En vooral: varieer. Laat geïnteresseerden zelf kiezen op welke manier ze in jouw verhaal willen duiken. Sociale media, een digitaal platform, interactieve website, podcast, influencer marketing... the sky is the limit.

Zeker wanneer je storytelling combineert met online advertising, e-mailmarketing of een straffe SEO-strategie zal de conversie ratio zienderogen toenemen.

Copy & storytelling
Geef een blik achter de schermen
4 GOEDE REDENEN

Waarom digitale storytelling werkt

  1. Verhalen blijven beter plakken
    Ons brein bestaat uit een rationele en een emotionele helft. Droge feiten worden maar liefst 20 keer beter onthouden als je ze verpakt in een verhaal. Dat gold in de middeleeuwen, maar ook vandaag.

  2. Een hechtere connectie
    Doordat mensen zich automatisch inleven in verhalen, blijven ze beter hangen. Ze zijn niet voor niets een eeuwenoude manier van kennisdeling. Bij het zien of horen van een verhaal, starten mensen automatisch met inleven waardoor er een persoonlijke verbinding ontstaat met jouw (merk)verhaal. Die verbinding is de ideale voedingsbodem voor actie.

  3. Storytelling zet aan tot actie
    Verhalen zijn enorm efficiënt. Doordat ze zowel inzetten op feiten als emotionele binding, zorgen ze voor een hogere conversie. Bij Statik houden we van data, zoveel is zeker. Of dat nu gaat om door te klikken naar een pagina, een petitie te ondertekenen, zich te registreren voor een nieuwsbrief of simpelweg een aha-erlebnis… verhalen overtuigen om actie te ondernemen. Dat voelen we niet alleen, maar zien we achteraf in (conversie)cijfers.

  4. Het verhoogt vertrouwen
    Echte, waardevolle verhalen werken imagoversterkend. Authenticiteit is daarbij key. Zet in op échte cases, klantenbelevingen, behind the scenes ... wees daarbij telkens persoonlijk en transparant. Eerlijk delen wat er minder goed liep en wat je daaruit leerde is vaak impactvoller dan enkel de highlights te benadrukken. Sterke verhalen zetten in op klanten en hun noden, eerder dan jouw product of dienst. Meer nog: je zal zien dat de mooiste verhalen op den duur ook zichzelf gaan verspreiden.

Redactie en strategie

Redactie en strategie

Met onze expertise in contentmarketing en journalistiek bepalen we samen met jou de gepaste strategie, formats en verhaallijnen.

Copy en productie

Copy en productie

Van het uitschrijven van jouw storyline tot en met postproductie van jouw video of podcast, Statik ontzorgt je van A tot Z.

Publicatie

Publicatie

Klaar om jouw verhaal de wereld in te sturen? Wij zorgen voor een vlotte lancering van jouw verhaal. Let's spread the word!

Enkele cases

Contentmarketing neemt vele vormen aan: we kunnen je op weg helpen met een verregaande digitale contentmarketingstrategie, een podcastreeks of jouw duurzaamheidsverhaal onder de loep nemen. Be our guest!

Heb jij nood aan straffe storytelling? Vertel het ons.

Wij helpen je op weg met een sterke copy en contentmarketing.