We starten ‘The Kind Kids’: een nieuw ecosysteem voor positieve impact
Word is out! Samen met de storytellers van Shaved Monkey en werkgelukbrengers van Maanlanders start Statik een nieuw collectief: The Kind Kids. Dit ecosysteem wil missiegedreven organisaties ondersteunen en stelt positieve impact en werkgeluk boven winst. The Kind Kids wil uitgroeien tot een ecosysteem van gelijkgestemde organisaties.
The Kind Kids staat voor
Een nieuwe collectief voor grotere impact
De eerste zaadjes voor The Kind Kids ontkiemden toen 'onze' Pieter Jelle en Robin van communicatiebureau Shaved Monkey elkaar in 2019 voor het eerst ontmoetten. Ze ontdekten al snel dat ze veel gemeen hadden: van waarden en visie tot het type bedrijven waarvoor ze werken. Ook de manier waarop ze werken bleek erg complementair. Na jaren succesvol samenwerken als partners, besloten ze om de krachten te bundelen onder de vlag van ‘The Kind Kids’.
Rijker aanbod en diverser perspectief
Vandaag verenigen we ons dus in een nieuw collectief. Net zoals Shaved Monkey behoudt Statik haar merknaam, maar luisteren we nu samen naar ‘The Kind Kids’ als roepnaam.
Daarmee trekken we via een gezamenlijk aanbod van branding, communicatiecampagnes tot digitale strategieën en producten naar bedrijven en organisaties die maatschappelijke problemen durven tackelen. Zowel in de profit-, non-profit- als publieke sector.
We merken dat organisaties die bij Statik aankloppen voor een website of digitale tool, vaak ook nood hebben aan een gedragen en wervend narratief. Maar ook andersom willen klanten van Shaved Monkey bijvoorbeeld hun identiteit uitdragen via een website. Door die diensten nu samen aan te bieden, zorgen we niet alleen voor een rijker aanbod en diverser perspectief voor klanten, maar kunnen we nog meer positieve impact maken.
Robin Ibens - Oprichter Shaved Monkey
Het voorvechterschap rond duurzaamheid, zelfsturing, inclusie en toegankelijkheid blijven we allebei als bureau uitdragen, maar nu nog sterker als The Kind Kids. Samen bestaat ons team uit 50 vaste collega’s, tientallen vaste freelancers en twee kantoorhonden in de Vital Decosterstraat in hartje Leuven.
Positieve impact en werkgeluk
Want positieve impact en werkgeluk staan voorop voor The Kind Kids, zonder daarin per se winst na te streven. Duurzaamheid en inclusie zijn een vertrekpunt, geen modewoord of een onderdeel van de CSR-strategie.
We stellen vast dat de interne organisatie en bedrijfscultuur binnen een bedrijf ook voor mensen buiten dat bedrijf, zoals voor klanten, steeds meer een thema wordt. Via The Kind Kids bieden we niet alleen een geïntegreerd en breed aanbod, maar we doen dat ook als een organisatie waar bijzondere aandacht naar werkgeluk gaat. Via onze spin-off Maanlanders begeleiden we bedrijven hier ook in. We geloven immers dat werkgeluk de sleutel is tot duurzame impact.
Pieter Jelle De Brue - Oprichter Statik
Statik en Shaved Monkey staan open om andere gelijkgestemde organisaties, zelfs uit andere sectoren, te verwelkomen binnen het collectief van The Kind Kids. Dat kan via verschillende niveaus van betrokkenheid, waardoor organisaties de maximale vrijheid hebben om te bepalen hoe zij zelf naar best vermogen kunnen bijdragen. The Kind Kids willen daarbij een alternatief bieden voor de consolidatieslagen en het aandeelhouderskapitalisme.
Onze ambitie is om op termijn autonome en gelijkwaardige organisaties actief te betrekken bij de ontwikkeling van een ecosysteem dat samen een grotere positieve impact creëert. We willen veerkrachtige organisaties creëren en meer mensen werkgeluk laten ervaren.
Meer weten?
Lees meer over onze gedeelde visie en manier van samenwerken op thekindkids.be. Ben jij een changemaker en zie je zo'n samenwerking wel zitten? Laat dan van je horen op hello@thekind.kids.
Volgende blogpost
Waarom we kiezen voor Ionic wanneer we mobiele applicaties ontwikkelen
Ontdek waarom Ionic onze voorkeur heeft voor mobiele app-ontwikkeling. Lees over de voordelen voor project managers en developers, zoals kostenefficiëntie, snelle lancering en flexibiliteit.