Ga verder naar de inhoud

Dit zijn 3 grote voordelen van goede webcontent

Het schrijven van webcontent vraagt heel wat tijd en energie, maar het levert je ook deze drie voordelen op.

Het schrijven van teksten voor je website kan een hele opdracht zijn. Goede titels verzinnen zodat zoekmachines weten waarover je website gaat, duidelijke call-to-actions op elke pagina en dan nog die dekselse bedankpagina wanneer bezoekers gegevens achterlaten. Je bent al snel een heel aantal uren zoet. Toch is de inhoud van je website van cruciaal belang om goede resultaten te behalen. Slimme webcontent levert namelijk een aantal niet te onderschatten voordelen op. We zetten ze even op een rijtje.

Meer verkeer via zoekmachines

Niet alleen je bezoekers hebben baat bij duidelijke webteksten, ook Google vindt dit fijn. Zoekmachines gaan de inhoud van webpagina’s scannen om te weten te komen waar de pagina over gaat. Op basis van hoe relevant de inhoud is voor een zoekopdracht, bepalen ze de positie van die pagina in de zoekresultaten.

Conclusie: hoe beter Google, Yahoo en Bing je pagina begrijpen, hoe meer relevante bezoekers via de zoekresultaten naar je website zullen komen. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan zowel de inhoud van je landingspagina’s als de resultatenlijst.

Meer tevreden bezoekers

Bezoekers komen naar je website met een bepaald doel voor ogen. Ze zijn bv. via Google op zoek naar specifieke informatie of je hebt hun aandacht getrokken op sociale media met een advertentie. Inhoudelijk moet je dus een meerwaarde bieden, zodat de inhoud die je hen uiteindelijk geeft ook voldoet aan hun verwachtingen.

Doelgroepgerichte content is de sleutel naar succes.

Hoe je een meerwaarde kan bieden? Door extreem relevant te zijn! Doelgroepgerichte content is op die manier de sleutel naar succes. Je moet weten wat er leeft binnen je doelgroep en hierop inspelen door content aan te bieden voor elke fase in het beslissingsproces. Een grondig inzicht in het hoofd van je doelgroep is essentieel

Meer bezoekers die tot actie overgaan

Of je website nu gericht is op inschrijvingen, offerte aanvragen of het effectief verkopen van producten, doelgerichte webcopy zorgt ervoor dat meer bezoekers deze acties ook effectief ondernemen. Je webcontent is immers de gids van je bezoekers naar hun doel.

Je zet dus best op elke pagina een goede call-to-action die duidelijk maakt wat de volgende stap is. De pagina waar gebruikers daarna op landen moet bovendien overtuigend genoeg opgebouwd zijn om effectief actie te stimuleren. En vergeet ook zeker niet om een straffe bedankpagina te schrijven.

Wil jij ook de bal in het doel trappen met je webcopy?

Onze opleiding ‘webcontent die scoort’ zit boordevol slimme inzichten en handige tips om zelf de inhoud van je website te optimaliseren. Hou onze agenda in het oog voor open opleidingen, of vraag een opleiding op maat aan.

Online strateeg

Wie is Annelies?

Annelies is contentexperte en onze eindredactrice. Met haar kritische geest en brede achtergrond weet ze de juiste vragen te stellen om een conversiegericht online platform uit te denken op maat van je doelgroep(en).

Volgende blogpost

Een LinkedIn nieuwsbrief voor jouw organisatie

27 maart 2024 | Jill

Je hebt misschien al een uitnodiging gekregen om je te abonneren op een LinkedIn Newsletter, of je volgt al trouw een creator op Linkedin. LinkedIn Newsletters bestaan al sinds 2003, maar werden recent populairder. En zoals bij elke toevoeging aan de veelheid aan sociale media (en de mogelijkheden daarbinnen) rijst dan de vraag: moet mijn organisatie daarmee starten? Heeft het zin om dat kanaal toe te voegen aan je marketingmix?