Dit zijn 3 grote voordelen van goede webcontent
Het schrijven van webcontent vraagt heel wat tijd en energie, maar het levert je ook deze drie voordelen op.
Het schrijven van teksten voor je website kan een hele opdracht zijn. Goede titels verzinnen zodat zoekmachines weten waarover je website gaat, duidelijke call-to-actions op elke pagina en dan nog die dekselse bedankpagina wanneer bezoekers gegevens achterlaten. Je bent al snel een heel aantal uren zoet. Toch is de inhoud van je website van cruciaal belang om goede resultaten te behalen. Slimme webcontent levert namelijk een aantal niet te onderschatten voordelen op. We zetten ze even op een rijtje.
Meer verkeer via zoekmachines
Niet alleen je bezoekers hebben baat bij duidelijke webteksten, ook Google vindt dit fijn. Zoekmachines gaan de inhoud van webpagina’s scannen om te weten te komen waar de pagina over gaat. Op basis van hoe relevant de inhoud is voor een zoekopdracht, bepalen ze de positie van die pagina in de zoekresultaten.
Conclusie: hoe beter Google, Yahoo en Bing je pagina begrijpen, hoe meer relevante bezoekers via de zoekresultaten naar je website zullen komen. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan zowel de inhoud van je landingspagina’s als de resultatenlijst.
Meer tevreden bezoekers
Bezoekers komen naar je website met een bepaald doel voor ogen. Ze zijn bv. via Google op zoek naar specifieke informatie of je hebt hun aandacht getrokken op sociale media met een advertentie. Inhoudelijk moet je dus een meerwaarde bieden, zodat de inhoud die je hen uiteindelijk geeft ook voldoet aan hun verwachtingen.
Doelgroepgerichte content is de sleutel naar succes.
Hoe je een meerwaarde kan bieden? Door extreem relevant te zijn! Doelgroepgerichte content is op die manier de sleutel naar succes. Je moet weten wat er leeft binnen je doelgroep en hierop inspelen door content aan te bieden voor elke fase in het beslissingsproces. Een grondig inzicht in het hoofd van je doelgroep is essentieel
Meer bezoekers die tot actie overgaan
Of je website nu gericht is op inschrijvingen, offerte aanvragen of het effectief verkopen van producten, doelgerichte webcopy zorgt ervoor dat meer bezoekers deze acties ook effectief ondernemen. Je webcontent is immers de gids van je bezoekers naar hun doel.
Je zet dus best op elke pagina een goede call-to-action die duidelijk maakt wat de volgende stap is. De pagina waar gebruikers daarna op landen moet bovendien overtuigend genoeg opgebouwd zijn om effectief actie te stimuleren. En vergeet ook zeker niet om een straffe bedankpagina te schrijven.
Wil jij ook de bal in het doel trappen met je webcopy?
Onze opleiding ‘webcontent die scoort’ zit boordevol slimme inzichten en handige tips om zelf de inhoud van je website te optimaliseren. Hou onze agenda in het oog voor open opleidingen, of vraag een opleiding op maat aan.
Wie is Annelies?
Volgende blogpost

Hoe we met Statik innovatie en technologie voorop zetten
Bij Statik proberen we niet alleen zelf technologie in te zetten om een positieve impact te maken, we willen ook graag andere technologiebedrijven en start-ups ondersteunen om de impact van hun producten en diensten te vergroten.