Deep dive online marketing
We zorgen tijdens enkele interactieve workshops voor een heuse onlinemarketingboost in vijf weken zodat je daarna zelf als expert met vertrouwen aan de slag kan. Van strategisch plan, de juiste tools tot specifieke campagnes, wij helpen je op weg!
Wat levert zo’n deep dive mij op?
- Een doordacht onlinemarketingplan in functie van je doelstellingen.
- Advies en tips op maat van je organisatie van onze marketingexperts.
- De nodige tools en tricks om zelf je onlinemarketingacties op een efficiënte manier te plannen en beheren binnen een korte tijdspanne.
Hoe gaat het in zijn werk?
Over een periode van vijf tot maximaal zes weken plannen we een reeks van vijf workshops. Een enkele workshop duurt ongeveer een halve dag, heeft een concreet thema en duidelijke deliverables. Na elke workshop ga je naar huis met een aantal concrete zaken die tegen de volgende workshop bekeken of uitgevoerd moeten worden. Ook wij gaan in de tussentijd een aantal zaken opzetten.
Na deze vijf weken is het de bedoeling dat je op basis van het uitgetekende plan aan de slag kan om zelf content te schrijven, campagnes op te volgen, resultaten te analyseren… Dit wil niet zeggen dat we je volledig aan je lot overlaten, we blijven beschikbaar voor vragen, advies of om regelmatig even af te stemmen. Na drie tot maximaal zes maanden volgt een evaluatiemeeting waarbij we het volledige traject evalueren, de resultaten bekijken en vooruitblikken naar de toekomst.
De deep dive kan een één-op-één traject zijn of met een groep van collega’s.
Wat staat er op het programma?
De inhoud van de workshops wordt steeds op maat samengesteld en kan doorheen het traject aangepast worden. Hieronder vind je een mogelijk deep drive traject met enkele topics die vaak aan bod komen in dit programma:
Verwachtingen afstemmen
Alles begint uiteraard met het afstemmen van de verwachtingen. Wat doe je nu al op vlak van online marketing? Waar loop je momenteel op vast? Wat zeggen de resultaten? Op die manier brengen we de noden in kaart en stellen we een workshoptraject samen op maat.
Workshop 1: onlinemarketingstrategie
In deze workshop gaan we even een stap terug om het grotere plaatje te bekijken. Wat zijn je marketingdoelstellingen? Hoe gaan we succes meten (KPI’s & targets)? En vooral: wie is je doelgroep en waar zijn ze mee bezig? Door de huidige situatie onder de loep te nemen en pijnpunten op te sporen kunnen we een doordachte strategie uitdenken.
Workshop 2: onlinemarketingplan
Hoog tijd om die contentstrategie in een actieplan te gieten. In deze sessie bepalen we de kanalen en tools die we gaan inzetten. Hierbij focussen op wat realistisch is voor jou en je collega’s om uit te werken binnen een bepaalde tijdspanne. Daarom bekijken we ook welke zaken we kunnen automatiseren om nog efficiënter te werk te gaan.
Workshop 3: contentstrategie en -planning
Nu gaan we echt aan de slag! In het plan hebben we een aantal kanalen bepaald die we in een sessie in meer detail zullen uitwerken. Meestal beginnen we met een sessie over goede webcontent, het speerpunt van je online communicatie. In deze workshop halen we tools boven zoals een contentkalender of software om aan e-mail automation of social media management te doen.
Workshop 4: online adverteren
Van plan om in te zetten op online advertenties? We kijken naar de verschillende mogelijkheden bv. social media ads, Google Ads, Youtube advertising, banners... We bepalen het budget, de advertentiestructuur, doelgroepen en targeting. Daarnaast gaan we aan de slag met creatives en geven we je tips & tricks mee over hoe je de lopende campagnes kan optimaliseren en opvolgen.
Workshop 5: Google Analytics & dashboards
Meten is weten en dus duiken we tijdens deze workshop in de cijfers. Hoe moet je bepaalde resultaten interpreteren? Op welke manier kan je de cijfers gebruiken om je onlinemarketingacties te optimaliseren? We gaan op zoek naar de relevante cijfers en stoppen deze eventueel in een dashboard zodat je voortdurend kan monitoren.
Evaluatiemeeting
Meestal plannen we de evaluatiemeeting drie tot zes maanden na de laatste workshop. In de tussentijd blijven we beschikbaar om advies te geven. Tijdens de evaluatiemeeting kijken we terug op de resultaten van de afgelopen maanden, maar kijken we vooral vooruit. Wat kunnen we meenemen om het in de komende tijd nog beter te doen?
Voor wie is deze deep dive geschikt?
- Voor organisaties die moeite hebben met het bereiken van de juiste doelgroepen.
- Voor wie een digitale inhaalbeweging wil maken op vlak van marketing.
- Voor organisaties die meer uit hun website willen halen of de bestaande resultaten willen verbeteren.
- Voor werknemers die het gevoel hebben dat ze wat tools missen om efficiënt aan de slag te kunnen met online marketing.
In praktijk zien we dat voornamelijk marketeers, communicatieverantwoordelijken, webmasters of werknemers met een gelijkaardig takenpakket baat hebben bij dit programma. Maar het is zeker niet nodig om voorkennis te hebben over online marketing. We bieden dit traject zowel aan voor beginners als voor gevorderden.
Interesse om erin te duiken?
Lijkt het je wel wat om te pingpongen met een van onze onlinemarketingexperts tijdens een deep dive traject? Vul dan je gegevens in via het formulier en wij nemen snel contact op voor een eerste gesprek.