Ga verder naar de inhoud

Hoe we samen met Djapo een razend interessant onderwijsproject opzetten

Samen met Djapo en steun van de Vlaamse overheid proberen we op een duurzame en doordachte manier het thema dierenwelzijn in de klas te brengen. Want kwaliteitsonderwijs is de basis van morgen.

Systeemdenken voor jonggevorderden

Djapo is een educatieve organisatie die kinderen en jongeren via het onderwijssysteem wil begeleiden in het maken van duurzame keuzes. Het team van Djapo combineert daarvoor denkvaardigheden als filosoferen, creatief denken, systeemdenken en actiegericht werken met thema’s zoals water, klimaat, handel en afval.

Samen met Djapo zetten we onze schouders onder een innovatieve overheidsopdracht om lesmateriaal te ontwikkelen voor kleuter-, lager en secundair onderwijs, binnen een thema waar zelfs onze kantoorhond Kona het ontzettend warm van krijgt: dierenwelzijn!

De expertise van Djapo zit helemaal in het ontwikkelen van didactisch materiaal, die van ons in het uitwerken van gebruiksvriendelijke digitale dragers. Om in thema te blijven —en om de communicatie over dat nieuwe digitale lesmateriaal even sterk te maken als de lessen zelf—haalden we er nog onze goede vrienden van Shaved Monkey bij: een droomcombinatie voor dit project, al zeggen we het zelf!

Het eindresultaat van dit veelbelovende project is nog volop in de maak, maar we zetten hier alvast enkele afgelegde stappen op een rijtje:

  1. Bij aanvang organiseerde Shaved Monkey voor Djapo hun befaamde creative deep dive. Onze dierendromen kwamen tot leven, wat een bom aan ideeën!
  2. Djapo maakt hapklare leerinhouden over dierenwelzijn, die leerkrachten meteen kunnen inzetten in hun les. Het project richt zich tot leerkrachten, en dient hen in de eerste plaats zin te geven om rond dierenwelzijn aan de slag te gaan in de klas.
  3. Samen met de monkeys werkte onze art director Bram een heel straf merkverhaal en creatief concept uit. Oog in Oog, binnenkort te aanschouwen in de lessen van menig leerkracht.
  4. We spraken nog een van onze favoriete partners aan: Philip Vermeesen zorgde wederom voor pareltjes van illustraties om het creatieve concept grafisch te versterken.
  5. Wij vertaalden die strategie naar een uiterst gebruiksvriendelijk platform voor leerkrachten, waardoor het online verhaal de laagdrempelige aanpak naar leerkrachten helemaal mee zal uitademen. Met als doel om hen vooral te helpen om straffe lessen samen te stellen.

Benieuwd naar het resultaat? Ontdek het zelf op www.dierenwelzijnindeklas.be.

Ook zin om je merkverhaal en branding eens onder handen te nemen?

We werken graag een traject op maat uit. Met goede koffie erbij natuurlijk!

Online strateeg

Wie is Tim?

Als online strateeg bedenkt Tim een effectieve digitale strategie voor elke doelgroep. Vanuit een experimentele mindset hielp hij al tientallen organisaties en bedrijven digitaal transformeren.

Volgende blogpost

Een overdosis online innovatie op de Web Summit 2019

15 november 2019 | Tim-Oliver

Van duurzaamheid tot online marketing en van content tot SaaS, geen online onderwerp werd onaangeroerd gelaten. Gelukkig waren Statik'ers Eva en Tim-Oliver ter plekke.