Je eigen unieke Duvelglas in een handomdraai

Acht weken lang konden deelnemers een unieke code ingeven op onze wedstrijdpagina die ze vonden op een Duvelflesje in de supermarkt of op café. Hiervoor schreven we een krachtig algoritme dat zorgde voor 20 miljoen unieke codes. Op het einde van elke wedstrijdweek werden 100 winnaars aan de hand van een geautomatiseerd proces op de hoogte gebracht. Zij kregen een unieke uitnodiging voor de Duvel Studio. Daar gebeurde de magie pas echt.

Duvel Studio
Duvel Studio

Van 2D naar 3D

In de Duvel Studio konden gebruikers hun unieke glas ontwerpen door uit verschillende stickers te kiezen die specifiek ontworpen waren voor deze wedstrijd, door een tekst op hun glas te schrijven of door een uniek voet-ontwerp te selecteren. Tijdens het ontwerpen kregen gebruikers in real-time te zien hoe hun glas er in 3D zou uitzien. Na afloop van de wedstrijd werden alle ingezonden ontwerpen doorgestuurd naar de glazenproducenten. Daar werd elk ontwerp handmatig en met de grootste zorg afgewerkt tot een unieke set van vier Duvelglazen.

Kan digitale productontwikkeling iets voor jou betekenen?

Inspelen op een jongere doelgroep

Het artwork, het taalgebruik en het idee van co-creatie richtten zich op een jongere doelgroep tussen 18 en 25 jaar. Daarom werden ook een honderdtal influencers persoonlijk uitgenodigd op de tool, die hun eigen glas konden ontwerpen en deze ervaring delen met hun volgers.

Statik stond in voor de strategie, UX-design, copywriting en ontwikkeling van de wedstrijdpagina's en de interactieve Duvel Studio.

Duvel Studio
Volgende project
Jo Lories - Internet marketeer Duvel Moortgat

De klant spreekt

Onze samenwerking met Statik verloopt super smooth. Het team denkt altijd pro-actief mee en helpt ons meer te halen uit onze digitale communicatie voor Duvel.

Jo Lories Internet marketeer Duvel Moortgat