Ga verder naar de inhoud

Je eerste e-mailautomation op poten

dinsdag 15 oktober 2024
Opleiding

Bevestig je inschrijvingen voor events nog handmatig? Of droom je er stiekem van je klanten routineus op de hoogte te houden, zonder meer te moeten mailen? Dan is e-mailautomation de oplossing!

Tijdens deze workshop bouwen van A tot Z aan je mailflow, met als startpunt je strategie, en eindigen doen we met creëren van toegankelijke, activerende content.

Praktisch

di 15 oktober 2024
9.30 - 12.30
€ 325 - 500 - 675

Statik, Vital Decosterstraat 67A/0301, 3000 Leuven

E-mailautomatisering is een énorm handige marketingtactiek - wanneer je ze op de juiste manier inzet tenminste. Daarom helpen we je graag bij het bouwen van je eerste mailflow (de structuur voor het automatisch versturen van een reeks mails).

We focussen ons concreet op het uitdenken van een 'lead nurturing flow'. Lead nurturing verwijst naar het proces van het ontwikkelen van relaties met potentiële klanten, ook wel leads genoemd. Als we die strategie vertalen naar e-mailautomation, dan gaat het om het uitdenken van een mailflow die regelmatig informatie deelt over jouw organisatie met (een deel van) je contactenlijst.

Een voorbeeld: Stel, iemand heeft een whitepaper op jouw website gedownload. Met lead nurturing zou je automatisch een reeks e-mails kunnen versturen die waardevolle informatie bieden, zoals casestudies, video’s of speciale aanbiedingen, om je lead te helpen begrijpen wat jouw organisatie is en doet.

Wat komt aan bod?

  • Strategische sessie: Wat zijn de doelen die je voor ogen hebt met je mails? Welke doelgroepen wil je bereiken? En welke content is er nodig om je mails te vullen?
  • Mailflow 101: We duiken samen in de tool om de mailflow (die we tijdens de strategische sessie afgebakend hebben) uit te bouwen.
  • Content creëren: Wat is een mailflow zonder inhoud? Een paar pijltjes, timers en lege templates bij elkaar. Daarom brainstormen we over de boodschap van je mails en hoe je die het best verwoordt.
  • Duurzaamheid & toegankelijkheid: Hoe zorg je ervoor dat je mails toegankelijk zijn voor alle ontvangers?

Wat neem je mee naar de workshop?

  • Een mailingtool, zoals Brevo, Campaign Monitor, Mailchilmp of Hubspot
  • Een mailinglijst met contacten, wiens toestemming je hebt om ze te mailen (je importeert deze best al vooraf in je mailingtool)

Wat neem je mee naar huis?

  1. Een concrete e-mailautomationstrategie
  2. Een uitgebouwde mailflow
  3. Een contentplan voor de inhoud van je mails
  4. De presentatie van de workshop met onze tips en tricks

Voor wie?

Marketing- en communicatiemedewerkers (of wie die rol deels opneemt) bij positieve impactorganisaties.

Prijs

We willen graag zo veel mogelijk impact organisaties bereiken en inspireren met onze inclusieboodschap. Daarom houden we onze tarieven zo scherp mogelijk. We werken voor deze workshop met 3 categorieën:

  • Impact (675 euro excl. btw): wil je graag zelf deelnemen en heeft jouw organisatie wat marge om ook andere organisaties vooruit te helpen? Met de impactprijs betaal je je eigen deelname en sponsor je een organisatie met beperkte middelen.
  • Standaard (500 euro excl. btw): koop het standaard ticket en betaal voor je eigen deelname. Niet meer en niet minder.
  • Budget (325 euro excl. btw): zijn er binnen jouw organisatie weinig middelen beschikbaar voor opleidingen? Dan kan je kiezen voor de budget-categorie. De organisaties die kiezen voor het impact-ticket maken jouw deelname mee mogelijk.

Koop je tickets voor de workshop via Eventbrite.

Digitale marketeer

Wie is Lena?

Lena gaat elke dag vol goesting op avontuur in de wondere wereld van digitale marketing. Experimenteren met copywriting, SEO, social media en online advertenties? Laat maar komen! Ze werkte al voor klanten als KU Leuven, UCLL, KNX Association, Hestia magazine, Boerentrots en Techniekfestival/ RTC-Oost-Vlaanderen.