Via een Collections ad vertel je als adverteerder een verhaal en laat je daarna relevante producten zien, en dit allemaal in een enkele advertentie.

Aangezien je via organische berichten een steeds kleiner percentage van je volgers bereikt, stijgt het belang van betalend adverteren op Facebook. De nieuwe advertentietypes worden dan ook in sneltempo op de markt losgelaten. Het recentste paradepaardje uit de stal van Zuckerberg is de Collection Ad.

Dit is een mobiel advertentieformaat dat enorme opportuniteiten kan bieden voor onder andere de e-commercemarkt. Met deze advertenties combineert Facebook twee doeltreffende adverteermogelijkheden: inspireren met video’s of afbeeldingen én het tonen van producten. Maar wat maakt dit advertentietype nu zo interessant?

Hoe ziet zo’n Collection Ad er nu uit?

Collections Ad

Met Collections (letterlijk: verzamelingen) laat Facebook adverteerders toe om een video of afbeelding te combineren met meerdere producten. Aan de hand van deze video of afbeelding wil Facebook ontvangers een meeslepende ervaring aanbieden die kopers vervolgens rechtstreeks aanzet tot een aankoop. Potentiële klanten kunnen dus je merk ontdekken en tot een actie overgaan in een vlotte mobiele surfervaring. Volgens Facebook vindt 30% van de kopers op mobiele apparaten video de beste manier om nieuwe producten te ontdekken.

30% van de online shoppers op mobiele apparaten vindt video de beste manier om nieuwe producten te ontdekken.

Hoe zorg je ervoor dat je Collections Ad doeltreffend is?

  • Trek de aandacht met slimme visuele content en vertel een verhaal over je merk
  • Toon producten die goed passen bij de inhoud van je video

Een mobiele revolutie voor e-commerce?

Doordat je onmiddellijk al enkele producten kan tonen, biedt dit nieuwe advertentietype natuurlijk heel wat mogelijkheden voor e-commercespelers. Facebook zet met de Collection ad dus volop in op het stimuleren van de online verkoop via mobiele toestellen.

Is Adverteren op Facebook iets voor mijn merk?

Zowat elke doelgroep is aanwezig op Facebook. Ondertussen breiden de mogelijkheden om potentiële klanten op een relevante manier te bereiken alleen maar uit. Het loont dus zeker de moeite om te experimenteren hoe je ook voor jouw merk je bereik kan vergroten.

Michiel

Wie is
Michiel

Online marketeer
Als online advertising specialist kent Michiel de mogelijkheden van adverteren op het web als z'n broekzak.