Ga verder naar de inhoud

Een innovatieve website die productontwikkeling tastbaar maakt

Dat Leuven een wereldspeler is op vlak van hightech, bewijst Ingenieurs- en Designbureau Comate. Zij ontwikkelen innovatieve technologische oplossingen op maat via een beproefde methodologie. Lead generation en credibiliteit stonden voorop tijdens het uitdenken en ontwikkelen van hun nieuwe website.

De resultaten in een notendop

  • Een website die de complexe core business van Comate tastbaar maakt voor potentiële klanten
  • Een platform gericht op lead generation
  • Content die credibiliteit aantoont in verschillende sectoren

Content voor alle fasen in het proces

Comate wil bezoekers een betere inkijk geven in de verschillende fasen van productontwikkeling. Zij krijgen namelijk een breed scala aan vragen van potentiële klanten binnen, gaande van mensen die nog een idee aan het finetunen zijn, tot een heel probleemgerichte vraag om een bepaald product te optimaliseren. Afhankelijk van de vraag waarmee een bezoeker komt aankloppen, zit hij/zij in een andere fase van het productontwikkelingsproces en wil Comate hen ook relevante informatie kunnen bieden via de website. Met die input gingen wij aan de slag.

Project info

Project

Een website met een uitgesproken focus op lead generation en employer branding

Expertise

context mapping, informatiearchitectuur, UX design, webontwikkeling

Periode

2020 - lopend

Analyse tijdens boostdagen

Omdat we snel stappen wilden zetten, hebben we de analyse van de website aangepakt in twee boostdagen. Tijdens zo'n boostdag werken we samen met het projectteam van de klant exclusief aan hun project. Door alle kennis samen te brengen, kunnen we snel knopen doorhakken en naar de volgende fase gaan. Een goede voorbereiding is een voorwaarde voor succes bij zo'n agile aanpak. We gaven Comate alle tools in handen om een online strategie uit te denken die als startpunt van de boostdagen kon dienen. Zo konden wij ons focussen op het uitwerken van wireframes en een knaller design.

Uit de analyse kwamen twee concrete uitdagingen naar voren:

  1. Lead generation via de website, zowel via organisch zoekverkeer als owned marketingkanalen zoals de nieuwsbrief en sociale media
  2. Employer branding om Comate als aantrekkelijke werkgever te profileren
De homepagina toont met een filmpje meteen de verschillende fasen van het productontwikkelingsproces.
Eén van de cases op de website die de expertise van Comate tastbaar maken.

Ons antwoord op die twee uitdagingen zie je sterk vertegenwoordigd in de structuur van de website. Je krijgt als bezoeker niet alleen een inzicht in wat Comate doet en de verschillende fasen van productontwikkeling. Deze expertise wordt ook aangetoond aan de hand van cases uit een veelvoud van sectoren—gezondheidszorg, industrie, sport en huis-, tuin- en keukenproducten. Een tweede luik van de website gaat dieper in op de Comate philosophy en teamcultuur, met getuigenissen van verschillende coMATES. De nieuwe website representeert zo perfect waar Comate voor staat en ook de komende jaren op wil inzetten.

Het was voor ons een hele belevenis om ‘from scratch’ een nieuwe website te ontwikkelen. Het team van Statik schetste op een gestructureerde manier een roadmap die duidelijk aangaf waar we naartoe gingen. De gedeelde mindset met Statik om kennis te delen in plaats van puur uitvoerend te werken, konden we enorm appreciëren. Een fijne manier van werken.

Eva Byttebier - Marketeer, Comate

Ook op zoek naar een nieuwe website die helpt om je doelstellingen te behalen?

Wij denken graag mee na over een doelgerichte online strategie die je doelgroepen echt aanzet tot actie.