Ga verder naar de inhoud

Kwalitatieve user testing

Gebruikers in de praktijk aan het werk zien, hen vragen stellen en opdrachten geven. Daaruit haal je de beste inzichten over je website of applicatie. Tijdens dit programma gaan we face-to-face aan de slag met je doelgroep(en). We leggen bloot wat je gebruikers appreciëren, maar ook wat ze missen of waar ze vastlopen.

Hoe verloopt een gebruikerstest?

We doorlopen in dit programma drie stappen:

  • In een eerste stap overlopen we de doelstellingen die aan de basis liggen van je website of applicatie, en de doelgroepen die je wil bereiken. Die zetten we af tegen het huidige kader.
  • In de tweede stap betrekken we die doelgroep. We organiseren fysieke user testing sessies waarin we ons focussen op kwalitatieve inzichten.
  • Ten slotte gebruiken we in stap 3 de inzichten uit de user testing sessies om een aantal gerichte ingrepen voor te stellen (en uit te werken) om je website of applicatie doeltreffender of gebruiksvriendelijker te maken.

Vaak wordt dit programma gecombineerd met online vormen van user testing zoals visitor recordings (via Hotjar), online surveys of inzichten uit Google Analytics.

Hoe we die drie stappen concreet invullen?

Stap 1: doelstellingen en doelgroepen

Stap 2: user testing sessies

Stap 3: actieplan

Voor wie is user testing geschikt?

Voor bedrijven en organisaties die

  • hun website, webshop, applicatie, intranet of platform willen verbeteren.
  • hun gebruikers centraal willen stellen en van hen willen bijleren.

Interesse om directe feedback te krijgen van gebruikers?

Lijkt het je wel wat om inzicht te krijgen in je gebruikers, om je website of applicatie gericht te kunnen optimaliseren? Vul dan je gegevens in via het formulier en wij nemen snel contact op voor een eerste gesprek.