Ga verder naar de inhoud

Evenementen digitaal promoten met sociale media, we like!

Organiseer je binnenkort een festival, netwerkavond of opendeurdag? Promoot je evenementen eenvoudig én digitaal op sociale media. Bij veel mensen standaard in de broekzak; voor jou een toegankelijke, laagdrempelige manier om een relevant publiek te bereiken die niet veel hoeft te kosten. Wij geven je 4 redenen om voluit 'ja!' te zeggen tegen Facebook, Instagram, LinkedIn en co, en bespreken enkele voorbeelden van onze klanten.

4 redenen waarom jouw evenement op sociale media thuishoort

  1. Bereik snel en eenvoudig duizenden mensen: je evenement op sociale media promoten staat gelijk aan een campagne met een potentieel wereldwijd bereik. Geen dure televisiecampagnes of grote oplages van posters nodig, één beeld met een krachtige kop is voldoende.
  2. Vind de juiste mensen in de massa: een globaal bereik is mooi, maar niet echt effectief. Met geavanceerde targetingopties o.b.v. demografische groepen, interesses, locaties en digitaal gedrag creëer je je ideale doelgroep.
  3. Ook betaalbaar voor kleine organisaties: in vergelijking met traditionele vormen van marketing zijn sociale media bijzonder kosteneffectief, omdat je je enkel focust op een groep met de gewenste interesses en gedragingen. Bovendien zijn er geen zware kosten om het advertentiemateriaal te creëren. Op die manier kan je zelfs met een beperkt advertentiebudget mooie resultaten bereiken.
  4. Pas je planning last-minute aan: evenementen kunnen plots wijzigen, zoals locatiewijzigingen, sprekerupdates of programmaverschuivingen. Sociale media stellen je in staat om snel en effectief te communiceren naar je doelgroep, waardoor je verwarring voorkomt en deelnemers goed geïnformeerd blijven.
Een streepje klassieke muziek voor jong en oud

Een Facebook-campagne die doet klikken naar het festivalprogramma

Festival 20/21 organiseert ieder najaar een meerdaags festival met de strafste namen binnen de klassieke wereld. Een unieke speler in Vlaanderen, op vlak van muziekstijl, maar ook qua doelgroep (gezien de gemiddelde leeftijd iets hoger ligt dan bij andere festivals). Net daarom vormde Facebook het perfecte uithangbord voor hun programmatie.

Targeting: Mensen uit het Leuvense en omstreken, met een voorliefde voor klassieke instrumenten en artiesten.

Resultaten: Op een kleine twee maanden wisten we meer dan 95.000 mensen te bereiken, waarvan 3.500 van hen doorklikten naar de website. Met een gemiddelde click-through-rate (CTR) van 1,48% scoren we beduidend hoger dan het globale gemiddelde van 0,9%.

Een internationale beurs voor automatiseringsexperten

KNX zoekt en vindt automatiseringsprofessionals

Home en building automation is een sector die continu onderhevig is aan nieuwe technologieën en software-updates. Om professionals op de hoogte te houden van huidige én opkomende trends, spreekt en inspireert KNX jaarlijks op IoT World Solutions Congress. Een beurs met allerlei sprekers die in 2023 plaatsvond in Madrid. Geen conferentie die je zomaar spontaan bijwoont dus. Daarom zetten we een online actie op poten: een gelimiteerd aantal gratis tickets, te verkrijgen via advertenties op Facebook en LinkedIn.

Targeting: Beroepsprofessionals, actief binnen een selectie EU-landen. Op Facebook verfijnden we onze doelgroep op basis van interesses in IoT, op LinkedIn maakten we gebruik van de optie om functietitels te targeten.

Resultaten: De campagne liep op twee kanalen 20 dagen lang. In totaal bereikten we bijna 200.000 mensen, waarvan 7.269 doorklikten naar de landingspagina, wat zich vertaalt in een gemiddelde CTR van 1,62% op Facebook en 2,5% op LinkedIn.

Eerste fase van de campagnestrategie
Een gratis webinar voor toekomstige studenten

KU Leuven verwelkomt Nederlandse studenten

"En, weet je al wat je gaat studeren volgend jaar?" Het is een vraag die de meeste zesdejaars te horen krijgen zodra ze hun laatste jaar in het secundair onderwijs starten, ook over de landsgrenzen heen. Nederlanders vinden steeds vaker hun weg naar Vlaanderen om verschillende redenen: het is goedkoper, we spreken dezelfde taal... Wat de reden ook mag zijn, ze zijn meer dan welkom aan KU Leuven. Leuven is in België een van dé studentensteden, maar weten onze Noordenburen dat ook?

Om de naam 'KU Leuven' bekender te maken bij weldra afgestudeerde Nederlanders, stelden we een Facebook- en Instagramcampagne op die meerdere fases zou doorlopen.

  • Fase 1: Focus op kwaliteiten waarvoor KU Leuven wereldwijd bekend staat.
  • Fase 2: Focus op unieke eigenschappen van de studentenstad Leuven (vb. het aandeel aanwezige Nederlanders, Nederlandstalige opleidingen...)
  • Fase 3: Nederlanders aanzetten tot registratie voor een online webinar.

Targeting: Nederlanders tussen 17 en 21 jaar oud, zo houden we ook rekening met mensen die niet het modeltraject volgen of nog verder willen studeren.

Resultaten: De campagne liep in totaal een halfjaar, waarin we 202.244 potentiële studenten wisten te bereiken, waarvan 3.733 leads doorklikten naar de landingspagina.

Een sociale mediastrategie op maat van jouw evenement?

Organiseer je binnenkort je eerste netwerkevent of de 50ste editie van een jaarlijkse bijeenkomst? We helpen je graag om je initiatief online in de kijker te zetten.

Digitale marketeer

Wie is Lena?

Lena gaat elke dag vol goesting op avontuur in de wondere wereld van digitale marketing. Experimenteren met copywriting, SEO, social media en online advertenties? Laat maar komen! Ze werkte al voor klanten als KU Leuven, UCLL, KNX Association, Hestia magazine, Boerentrots en Techniekfestival/ RTC-Oost-Vlaanderen.

Volgende blogpost

Maak je website onweerstaanbaar met SEO copywriting

24 juli 2023

Je website is als een digitale etalage, het gezicht van je organisatie voor de online wereld. En laten we eerlijk zijn, het bouwen van die online aanwezigheid is geen kinderspel. Wat zorgt ervoor dat een website bovenaan je zoekresultaten komt? Hoe werkt SEO en wat heeft het te maken met copywriting?