Bij Statik zijn we gepassioneerd door het internet en alles wat zich erop en errond afspeelt. Vanuit het geloof dat gebruiksvriendelijke en breed toegankelijke digitale producten, toepassingen en websites de wereld beter en mooier maken, helpen we ambitieuze organisaties met hun online aanwezigheid.

Onze aanpak

Bij de ontwikkeling van een website of digitale applicatie kiest Statik steeds voor een cyclische aanpak: stapsgewijs ontwikkelen, meten en testen, en blijven bijsturen. Zo kunnen we snel detecteren wat werkt en wat niet, want de meest optimale gebruikers- of klantervaring is altijd in beweging.

Wat maken we dan juist?

Vraag misschien eerder wat we niet maken. All things digital, dat is onze winkel. Van blinkende campagnewebsites en doeltreffende webshops over online participatieplatformen en interactieve applicaties, tot efficiënte ledenbeheersystemen en indrukwekkende 3D-productconfiguratoren: je komt ons overal tegen.

Background Leuven Leest

Leesplezier delen met stadsgenoten

KU Leuven intranet - aula

Een intranet dat werknemers met elkaar verbindt

Tele-Onthaal

Geautomatiseerde permanentieroosters voor alle Tele-onthaal vrijwilligers

Technologie inzetten voor mensen

We hebben ervaring met verschillende systemen. In functie van een project kiezen we welke technologie het meest geschikt is. We zijn grote fans van o.a. Craft CMS, Laravel en Vue.js, maar technologische keuzes worden consequent bepaald door de manier waarop platformen gebruikt zullen worden. Aan het eind van de rit zijn het immers steeds mensen die aan de slag zullen gaan met wat we maken, en alle andere beslissingen worden in functie daarvan genomen. Zo maken we ook heel wat uitgebreide tools om interne processen te automatiseren.

We zijn constant, bijna obsessief, op zoek naar manieren om alles beter te doen en eenvoudiger te maken. Processen, systemen, samenwerkingen. Voor onszelf en voor onze klanten.

Pieter Jelle

Zaakvoerder
Pj V2

Technologie speelt namelijk niet enkel een belangrijke rol om je organisatie naar buiten te brengen, maar kan er ook voor zorgen dat je werknemers zich op een meer efficiënte manier kunnen organiseren. Door bepaalde dagdagelijkse administratieve en repetitieve taken te automatiseren kunnen ze focussen op waar ze echt sterk in zijn. En daar winnen ook je eindklanten of - gebruikers bij.

Dotall2019 Sep18

Waarom wij Craft CMS gebruiken

Background okra

Een platform dat 55-plussers met elkaar verbindt

Repair Connects Overview

Telewerken in de wereld van community repair: meet Repair Connects

Orde in de dataclutter

De tijd van big data is voorbij. Onder meer door GDPR groeit het besef dat het opslaan van al die gegevens niet noodzakelijk beter is voor organisaties en hun klanten. Het is belangrijk om net die data te verzamelen en te analyseren die ook effectief een meerwaarde kan betekenen voor je eindgebruiker, bv. door je aanbod nog meer af te stemmen op hun persoonlijke behoeften.

Een grotere focus op enkel relevante data is een eerste stap om aan de dataclutter te ontsnappen. Data kan daarnaast een belangrijke rol spelen om bepaalde argumenten te ondersteunen en een duurzame gedragsverandering te bereiken. Een voorwaarde daarvoor is dat je deze data toegankelijk maakt voor je doelgroep door deze eenvoudig te visualiseren zodat je in een oogopslag de belangrijkste informatie en conclusies kan begrijpen.

Background youca

Een jobdatabank die jongeren helpt solliciteren voor het goede doel

Background indicatorenboek

Interactieve grafieken brengen het Vlaams indicatorenboek tot leven

Museumpas overview

Het grootste museumabonnement van het land voor alle cultuurliefhebbers

Verandering als enige constante

We zijn online slimmeriken. Of dat is toch wat we tegen tante Rita zeggen op het jaarlijks kerstfeest. Maar hoe blijven we slim? Dat is een vraag die ons veel meer interesseert. Als geen ander zien onze teams elke dag hoe snel de wereld om ons heen verandert, zeker op vlak van technologie.

Binnen Statik delen we daarom een ambitieuze visie op leren en groeien. Onze teams volgen technologische ontwikkelingen op de voet. Naast interessante workshops, sessies en uitwisselingen met andere tech-vrienden, horen daar ook heel wat buitenlandse tripjes bij. Die nemen we er met plezier bij—maar niet zonder stil te staan bij de impact van onze verplaatsing.

We investeren sterk in gezamenlijke en individuele opleidingen en groeitrajecten, en in de intussen befaamde Makers’ Club of maandelijkse Demo Fridays waarbij nieuwe inzichten rond specifieke topics met elkaar gedeeld worden.

Statik makersclub - 4

Hoe we met Wattness het energieverbruik van gebouwen willen verlagen

Levenslang leren

Een platform om levenslang leren in Vlaanderen op de kaart zetten

Repair Connects Overview

Telewerken in de wereld van community repair: meet Repair Connects

De Statik Makers’ Club, say what?

Het zal niet vaak gebeuren dat het Statik-kantoor na half zes nog druk bevolkt is—we werken graag, maar zijn ook graag thuis—tenzij we gaan maken natuurlijk. Dan is het tijd voor experiment en voor doe-ne-keer-zot. Op Makers’ Clubs halen we écht ons geeky tech-kantje naar boven, en dromen we nog meer dan anders.

Zo gebeurt het dat het welzijn van onze kantoorplanten intussen nauwgezet wordt gemonitord, en onze spin-off Wattness op volle toeren draait.

Technologie inzetten in jouw organisatie?

We helpen je graag bij het maken van de technologische keuzes die geschikt zijn voor jouw specifieke context.