Ga verder naar de inhoud

Sales- en marketingstrategie

Om je organisatie te doen groeien heb je nood aan een doelgerichte verkoops- en marketingstrategie die je organisatie op de kaart zet en potentiële leads omzet in tevreden klanten.

Inbound- en conversiestrategie

Ongeacht je bedrijfsdoelstellingen (verkoop, leads genereren, preventie, educatie...) is het nodig om een duidelijke sales- en marketingfunnel uit te zetten die de verschillende fasen waarin je doelgroep zich bevindt (vreemdeling, bezoeker, klant, ambassadeur) visualiseert. Op basis van deze funnel kan je een inboundstrategie uitwerken die beschrijft hoe je nieuwe klanten/leads/bezoekers gaat aantrekken. Daarnaast is er nood aan een conversiestrategie die definieert hoe je deze bezoekers tot actie kan aanzetten.

Nadat beide strategieën op punt staan kan je hier doelgerichte acties en campagnes aan verbinden. En niet te vergeten: een meetstructuur opzetten om data te verzamelen over deze verschillende fasen en acties om op die manier voortdurend te kunnen bijsturen waar nodig. Je verkoops- en marketingmachine is nu aan het draaien.

Heb je daarnaast ook ondersteuning nodig bij de uitvoering van je marketingstrategie? Ons marketingteam helpt je graag verder.

Ingebed in een bredere strategie

Je sales- en marketingstrategie staat natuurlijk niet op zichzelf maar vertrekt vanuit de bredere bedrijfsstrategie van je organisatie en het merkverhaal dat je uitdraagt naar de verschillende doelgroepen.

Na het uitdenken van je marketingstrategie blijkt wel eens vaker dat er aanpassingen nodig zijn aan de technische architectuur van een organisatie. Een CRM-systeem implementeren om leads op te volgen bv. of een business intelligence dashboard om de resultaten te visualiseren.

Interesse om een sales- en marketingstrategie uit te denken?

Wij denken graag mee na.