Digitale communicatie en storytelling
Wij krijgen het ontzettend warm van organisaties die een duurzame impact op hun omgeving willen maken. We helpen zo'n organisaties graag om die positieve vibes om te zetten in een sterk merkverhaal en dit door te trekken naar alle digitale communicatiekanalen.
Verhalen die doen luisteren en voelen
Een krachtige organisatie heeft een herkenbare identiteit, zowel voor haar eigen medewerkers als voor de buitenwereld. Die herkenbaarheid zit vervat in een consistent merkverhaal. De why van je organisatie. Waarom stappen jij en je collega's elke dag uit bed om te gaan werken? Het benoemen van die waarom en dat verhaal online actief uitdragen staat je organisatie toe om een duurzame relatie op te bouwen met je doelgroep(en).
We gaan in enkele workshops op zoek naar het unieke verhaal van je organisatie en vertalen dit naar een story die resoneert bij de doelgroep(en). Die storytelling vormt nadien het uitgangspunt om een digitale communicatiestrategie te gaan uitzetten. Hoe zorgen we dat de website en alle andere digitale kanalen volledig doordrongen zijn van je merkverhaal?
Maak een verschil met je duurzaamheidsstrategie
In de praktijk merken we dat de organisaties waar wij graag voor werken vaak een merkverhaal hebben waarin duurzaamheid en positieve impact centraal staan. Een duurzaamheidsstrategie (of Corporate Social Responsibility strategie) helpt om op een eerlijke en transparante manier te communiceren over je inspanningen. Door er expliciet over te communiceren werkt dit vaak ook een grotere interne betrokkenheid en verantwoordelijkheid in de hand.
Zo'n duurzaamheidsstrategie kan verschillende zaken omvatten. Wij kunnen o.a. helpen bij:
- Uitdenken van een CSR of MVO-strategie in lijn met je organisatiedoelstellingen
- Uitschrijven van een duurzaamheidsverhaal en daarmee naar buiten komen
- Uitwerken van een jaarlijks digitaal duurzaamheidsverslag
- In kaart brengen van en in contact brengen met relevante partners
- Een concreet actieplan om digitaal te verduurzamen
- ...
Hieronder geven we alvast wat inspiratie mee om aan de slag te gaan met duurzaam ondernemen en storytelling. Ook onze podcast Schoon Schip helpt je op weg.
Wil jij je duurzaam merkverhaal omzetten in effectieve communicatie?
We horen graag meer over jouw waarom, en gieten het geheel feilloos in straffe story op maat van je doelgroep(en).