77 websites, 1 strategie

Statik bedacht een doeltreffende online strategie voor alle Mazdadealers in België en Luxemburg.

We gingen samen met Mazda en de dealers op zoek naar de perfecte dealersite, afgestemd op noden van bestaande en nieuwe klanten: een proefrit aanvragen, een stock- of tweedehandswagen aankopen, een onderhoud aanvragen, accessoires aankopen.

Statik stond niet alleen in voor strategie en UX, maar ook voor de ontwikkeling van het platform waarin iedere dealer zijn website kan onderhouden.

Kan digitale productontwikkeling iets voor jou betekenen?

Overzichtelijke dashboards bieden inzichten over dealers heen

We zorgden ook voor overzichtelijke dashboards waardoor Mazda en de dealers een duidelijk inzicht krijgen in de online prestaties. Op die manier kunnen er strategische acties opgezet worden om een nog sterkere online aanwezigheid uit te bouwen.

Extra focus op conversie in de formulieren

Statik ontwikkelde ook alle formulieren op mazda.be: testrit of brochure aanvragen, onderhoud reserveren, winterwielen bestellen...

We hadden daarbij bijzondere aandacht voor conversieoptimalisatie en baseerden ons voor elke beslissing op gebruikersdata en -onderzoek. Het resultaat is een set erg performante formulieren. Die zorgen voor een voortdurende stroom aan interessante leads voor Mazda en het ganse dealernetwerk.

Volgende project

De klant spreekt

Soms is beginnen van een wit blad papier het beste wat je kan doen. Samen met Statik en onze Mazda-verdelers hebben wij op enkele maanden een performant dealerplatform gebouwd dat door ons hele netwerk wordt gebruikt. De dealerwebsites zijn user-friendly en makkelijk te optimaliseren.

Bert Callens Advertising Manager