Go With The Velo homepage

Met een straf idee krijg je alle fietsers mee

Met Go With The Velo sloegen Cera, KBC en Mobiel 21 samen met VAB en vele andere trappende partners de handen in elkaar om in de zomer van 2019 tientallen straffe fietsacties op de pedalen te krijgen. Deelnemers konden via de website hun strafste idee uit de doeken doen om zo kans te maken op 250 euro om hun fietsactie ook effectief waar te maken. Het doel van de campagne: meer Vlamingen en Brusselaars in het zadel zetten.

Statik bedacht een efficiënte flow voor enerzijds het eenvoudig indienen van dossiers en anderzijds een vlotte opvolging van de inzendingen. Voor de bezoekers wilden we het indienen van hun fietsidee zo eenvoudig mogelijk maken. Gebruikers maakten een account aan, stelden hun dossier op via een formulier en konden hun inzending bewaren om er op een later moment mee verder te gaan.

Go With The Velo subpage

Eenvoud achter-de-schermen

Maar voor de organisatoren begon de opvolging hierna pas. Daarom zochten we samen naar een efficiënte oplossing die heel wat administratief (papier-)werk wist te besparen. Via de website konden content managers de ingezonden dossiers op een overzichtelijke manier beoordelen en beheren en de uiteindelijke winnaars selecteren. Alle deelnemers werden via e-mail op de hoogte gebracht en kunnen via de website hun volledige dossier met feedback van de jury downloaden.

Inspirerende initiatieven als regionale fietspromotie

Er werden meer dan 200 dossiers ingezonden en beoordeeld. CERA, KBC en Mobiel 21 zetten de 76 winnende projecten in de komende periode verder in om Vlamingen te inspireren. De website verzamelt alle acties op een handige kaart, zodat bezoekers meteen kunnen zien welke projecten in hun buurt zullen plaatsvinden.

Ook nood aan een website om je campagne te promoten?

Dat is toevallig één van onze specialiteiten.