Ga verder naar de inhoud

SEA

Online zoekwoordadvertenties

Met online zoekadvertenties (search engine advertising - SEA) target je mensen die op zoek zijn naar jouw services of producten, op basis van hun zoekopdrachten. SEA is geschikt voor elke situatie: iets nieuws in de markt zetten, je leads verhogen of meer verkeer naar je website genereren zonder te diep in de buidel te tasten.

Weinig online zichtbaarheid en een hoge kost voor je zoek- en displayadvertenties - zijn de bekendste signalen om een SEA-audit aan te vragen. Heb je geen idee over de prestaties van jouw digitale campagnes? Dan is een analyse van jouw search ads op z'n plaats. Zo kan je op een onderbouwde manier lopende campagnes bijsturen en optimaliseren.

De redenen voor een SEA-traject

Wat zijn de voordelen van SEA?

Duidelijke status van campagnes

Bij het analyseren van je ads, campagnes, en advertentiesets bekijken we elk niveau apart. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat er iets misloopt bij je hele campagne doordat advertenties met elkaar concurreren, waardoor je vaak overbodige kosten maakt. Met een SEA-audit krijg je m.a.w. een duidelijk zicht op de huidige stand van zaken. Lopen je campagnes al langer? Dan is het interessant om je ads te vergelijken met 6 maanden tot een jaar geleden.

Vanuit een marketingperspectief

In principe kan iedere zaakvoerder, zelfstandige of organisatie zelf een Google Ads-account beheren. Toch kan het handig zijn om een digitaal marketingteam aan te spreken. We zijn bekend met tools als Google Ads en, nog veel belangrijker, we weten hoe mensen zich online gedragen. Jouw boodschap in één oogopslag kenbaar maken, is dan ook een vak apart.

Non-profits en vzw's hebben vaak niet het budget om digitale campagnes op te zetten. Daarom werd Google Ad Grants in het leven geroepen: je krijgt gratis een maandelijks advertentiebudget om online zoekadvertenties op te zetten. De aanvraagprocedure is (helaas) niet van de poes, maar daarbij helpt Statik je graag. Komt jouw organisatie in aanmerking voor een Google Ad Grants-programma?

Analyse

Analyse

We nemen een deep dive in jouw advertentiestatistieken en gaan op zoek naar verklaringen voor trends en uitschieters.

Rapportering

Rapportering

We zitten samen en bespreken de status van jouw SEA-campagnes. Wat kan beter en wat zijn de beste oplossingen?

Optimalisatie

Optimalisatie

Het actieplan wordt uitgevoerd en de advertentiestructuur wordt aangepast met het oog op conversieoptimalisatie.

Jouw SEA onder de loep?

Staan jouw campagnes op en lopen er advertenties?
Dan is het hoog tijd voor een SEA-audit.