Ga verder naar de inhoud

Online adverteren

Om content bij je doelgroepen te brengen is het vaak nodig om deze actief te promoten via online advertenties. Gelukkig zijn er heel wat mogelijkheden voor elk budget en voor elke fase van de marketingfunnel. Van merkbekendheid tot lead generation, elke organisatie wint bij slimme online advertenties.

Een doeltreffende manier om je doelgroep te bereiken

Online geeft ieder van ons een schat aan informatie prijs: je zoekgeschiedenis, advertenties waar je op klikt, gevolgde Facebookpagina’s of het feit dat je tools zoals Strava of Tripadvisor gebruikt. Op basis van je affiniteit en koopgedrag kom je in heel wat online doelgroepen terecht: regelmatige reizigers, kattenlovers, ouders van jonge kinderen, mensen die op het punt staan te verhuizen… Het zijn net die doelgroepen die je kan gebruiken om online te gaan adverteren voor je merk of organisatie.

Om dezelfde reden is online adverteren een pak goedkoper dan in radio, print en tv. En de resultaten zijn allemaal veel eenvoudiger te meten. Kopen ze producten via de webshop? Vullen ze een contactformulier in? Hebben ze een bepaalde pagina bekeken?

Adverteren online is dus kostenefficiënt en de mogelijkheden zijn eindeloos. Ben je klaar om hiermee aan de slag te gaan?

Nog meer advertentiemogelijkheden online

Naast social media advertising en zoekmachine-advertenties zijn er nog heel wat andere advertentiemogelijkheden online. Wij selecteren steeds de juiste advertentiemix in functie van de doelgroep en doelstellingen van de organisatie. Misschien heeft jouw merk wel net baat bij Youtube preroll advertenties, Gmail ads of display banners?

Inspiratie

Gratis adverteren voor non-profitorganisaties dankzij Google Ad Grants

Ontdek de voordelen van adverteren in zoekmachines en of jouw non-profitorganisatie in aanmerking komt voor het gratis Ad Grants budget van Google.

Wil je ook efficiënter adverteren online?

We bekijken graag samen welke advertentiekanalen het meest geschikt zijn voor je doelstellingen.