Om content bij je doelgroepen te brengen is het vaak nodig om deze actief te promoten via online advertenties. Gelukkig zijn er heel wat mogelijkheden voor elk budget en voor elke fase van de marketingfunnel. Van merkbekendheid tot lead generation, elke organisatie wint bij slimme online advertenties.

Een doeltreffende manier om je doelgroep te bereiken

Online geeft ieder van ons een schat aan informatie prijs: je zoekgeschiedenis, advertenties waar je op klikt, gevolgde Facebookpagina’s of het feit dat je tools zoals Strava of Tripadvisor gebruikt. Op basis van je affiniteit en koopgedrag kom je in heel wat online doelgroepen terecht: regelmatige reizigers, kattenlovers, ouders van jonge kinderen, mensen die op het punt staan te verhuizen… Het zijn net die doelgroepen die je kan gebruiken om online te gaan adverteren voor je merk of organisatie.

Om dezelfde reden is online adverteren een pak goedkoper dan in radio, print en tv. En de resultaten zijn allemaal veel eenvoudiger te meten. Kopen ze producten via de webshop? Vullen ze een contactformulier in? Hebben ze een bepaalde pagina bekeken?

Adverteren online is dus kostenefficiënt en de mogelijkheden zijn eindeloos. Ben je klaar om hiermee aan de slag te gaan?

Deep dive online marketing

Programma

Deep dive online marketing

Tijdens ons intensief workshoptraject maken we een strategisch marketingplan op, selecteren we de juiste advertentiekanalen en geven we de nodige tips en tricks mee om hier zelf mee aan de slag te gaan.

5 weken

Voor marketeers, communicatiemedewerkers of webmasters.

Voor organisaties die op zoek zijn naar een digitale inhaalbeweging.

De nodige inzichten en tools om zelf aan de slag te gaan met online marketing.

Adverteren op sociale media

Social media advertising is ideaal om merkbekendheid of awareness op te bouwen binnen je doelgroep. De uitgebreide targeting mogelijkheden van Facebook of Instagram laten een zeer persoonlijke aanpak toe. Daarnaast kan je wat meer nichekanalen zoals LinkedIn inzetten om bv. op functie en ervaringsniveau te adverteren voor een B2B aanbod.

Naast bekendheid kan je via sociale media ads ook zeer specifiek aan lead generation gaan doen. Onder andere remarketing of specifieke leads ads met een formulier zijn hier ideale technieken voor.

Bij statik helpen we je graag bij het uitdenken van een advertentiestrategie voor sociale media. We kunnen je ondersteunen bij de opzet en het opvolgen van de campagnes, doelgroepen en advertenties. Uiteraard rapporteren we maandelijks over de resultaten.

Adverteren in zoekmachines (SEA)

Gebruikers klikken op de eerste drie zoekresultaten die ze te zien krijgen na het intypen van hun vraag in een zoekmachine, ook al is dat zoekresultaat een advertentie. De enige manier waarop je dus zeker kan zijn dat je hoog scoort op een bepaalde term is door op die term te adverteren via Search Engine Advertising (SEA).

SEA is een zeer effectieve manier van adverteren omdat je bezoekers al een bepaalde interesse vertonen. Door het intypen van een bepaalde term geven ze aan dat ze vraag of probleem hebben waarvoor ze een oplossing zoeken.

In praktijk adverteren we voornamelijk via Google Ads, maar ook Bing Ads behoren tot de mogelijkheden. Bij zoekmachine-adverteren start je steeds vanaf een uitgebreid keywordonderzoek waarbij het zoekgedrag van je doelgroepen probeert te achterhalen. Je bepaalt een budget en tekent campagnes uit. Ook schrijf je verschillende tekstadvertenties die het algoritme van Google kan A/B testen.

Het onderhouden van SEA-campagne is een ambachtswerk waarbij je elke dag de resultaten moet opvolgen en optimaliseren. Bij Statik kunnen we je dus niet alleen helpen met de opzet van SEA-campagnes, maar kunnen we ook die volledige optimalisatie in handen nemen.

Tip: ben je een vzw of een andere non-profitorganisatie? Dan kom je misschien wel in aanmerking voor Google Ads Grants. Een gratis advertentiebudget dat Google elke maand ter beschikking stelt voor non-profits. Wij helpen je graag bij de aanvraag van dit budget en het opzetten van een account.

Inspiratie

5 fouten die je beter vermijdt in je zoekmachine-advertenties

De mogelijkheden zijn immens in Google Ads. Extensies, dynamische campagnes, responsieve tekstadvertenties en ga zo maar door. Maar welke zaken mag je nu echt niet vergeten als je een campagne lanceert?

Nog meer advertentiemogelijkheden online

Naast social media advertising en zoekmachine-advertenties zijn er nog heel wat andere advertentiemogelijkheden online. Wij selecteren steeds de juiste advertentiemix in functie van de doelgroep en doelstellingen van de organisatie. Misschien heeft jouw merk wel net baat bij Youtube preroll advertenties, Gmail ads of display banners?

Wil je ook efficiënter adverteren online?

We bekijken graag samen welke advertentiekanalen het meest geschikt zijn voor je doelstellingen.