Ga verder naar de inhoud

Digitale marketingstrategie

Relevant zijn en blijven, dat is waar het om draait. Door in te zetten op een duurzame marketingstrategie met waardevolle content voor je doelgroep, ademt je organisatie expertise uit. Straffe merken slagen erin om met elke social post, advertentie of campagne in te haken op hun solide marketingstrategie. Maar hoe teken je die uit? Welke pijlers zijn voor jou relevant om een hogere betrokkenheid te bereiken? We know the drill.

Tijdens een kickoff workshop werken we samen jouw digitale marketingstrategie uit
4 goede redenen

Waarom een marketingstrategie werkt

  1. Je wordt een magneet voor je doelgroep
    Met inbound marketing trek je potentiële consumenten aan via relevante en hulpvolle content en interacties zoals blogs, zoekmachines en sociale media. Vaak vormt jouw website of online platform de spil in dit proces. Het is de kern van je online aanwezigheid waarop alle kanalen samenkomen en je doelgroep actie zal ondernemen —of nu gaat om een aankoop, download of contactopname.
  2. Copy en content zetten aan tot actie
    Overtuigende content of strakke copy start bij het begrijpen van de manier waarop bezoekers online content lezen of —zeg maar— scannen. Wij zetten onze expertise graag in om jou te helpen met het schrijven van conversiegerichte landingspagina’s of blogberichten. De combinatie van storytelling en performance marketing zet bezoekers vanzelf aan tot actie.
  3. Je vindbaarheid verhoogt
    Binnen dit informatietijdperk is het cruciaal om vindbaar te zijn voor je doelgroep. Enter zoekmachineoptimalisatie! Je doelgroep consumeert voortdurend content online. Het is dus essentieel om relevante en waardevolle content te creëren op basis van hun zoekgedrag. Statik begeleidt je graag bij het optimaliseren van je website of platform voor zoekmachines zoals Google, Bing, Ecosia en Yahoo. Een SEO-vriendelijke website is een efficiënt samenspel van technische ingrepen en doelgroepgerichte content. SEO-audits, keywordonderzoek, SEO-copy en Google Search Console behoren tot onze dagelijkse toolkit.
  4. Je bouwt een community op
    Content maken is één ding, uiteraard wil je die content ook bij de juiste mensen krijgen. Je kan ervoor kiezen om online te adverteren, maar op lange termijn is het een goed idee om een community op te bouwen via e-mail en/of sociale media.
Case

Employer branding via sociale media

RiskSolutions is een zorgzame organisatie met een zeer loyaal klantenbestand. Groei ontstond voornamelijk via het eigen professionele netwerk mond-aan-mond reclame. Tijd voor de volgende stap waar de organisatie haar duurzame verhaal tot bij klanten en partners brengt in een digitaal formaat.

Statik hielp met het uittekenen van een digitale marketingstrategie om haar identiteit en digitale aanwezigheid verder te versterken. We zetten samen een duidelijke communicatiestrategie en relevante content (bv. video, motion graphics en gepaste formats) op om nieuwe klanten en partners te bereiken.

Onze aanpak

Bij het uitwerken van een digitale marketingstrategie doorlopen we telkens deze drie fases.

Workshop

Workshop

Tijdens een workshop bepalen onze strategen en performance marketeers samen met jou de pijlers van jouw digitale marketingstrategie.

Uitrol marketingstrategie

Uitrol marketingstrategie

We sturen in samenspraak met jouw organisatie de vooropgestelde content, advertenties en eventuele platformen de wereld in!

Meten is weten

Meten is weten

Van zodra jouw ad, post, podcast, website ... live is, kunnen we data beginnen te tracken. Daaruit destilleren we inzichten om de aanpak verder te finetunen.

Jouw succesverhaal helpen schrijven?

Wij zitten graag 'ns samen om te luisteren naar jouw digitale vragen en dromen.