We geloven dat het voortdurend optimaliseren van alle online inspanningen essentieel is om een sterke digitale reputatie en return op te bouwen. Daarom leggen we ook een absolute focus op het behalen van je bedrijfsdoelstellingen in alle marketingacties die we uittekenen.

Een conversiestrategie en meetplan

In de online wereld is alles perfect meetbaar. We zetten daarom sterk in op een datagedreven aanpak. We baseren ons op cijfers en feiten om met vertrouwen aan de knoppen te draaien. Onze workflow is gebouwd op meten, analyseren, verbeteren —en dit steeds opnieuw. We zijn niet bang van tabellen, we zijn er gek op.

Bezoekers die overgaan tot conversie, of het nu gaat om meer en betere leads, een sterkere verkoop of meer geëngageerde bezoekers…, zijn cruciaal voor het succes van online platform. Zonder conversie mist dat platform zijn doel volledig en is het budget voor die mooie website eigenlijk weggesmeten geld.

We starten daarom steeds bij het uitdenken van een conversiestrategie. Hoe gaan we het bezoekers zo makkelijk mogelijk maken om over te gaan tot actie? We bepalen macro- en microconversies en koppelen er specifieke Key Performance Indicators (KPI’s) aan. Deze KPI’s kunnen we dan gebruiken in een meetplan en op basis van dat meetplan kunnen we dashboards opstellen en aan rapportering gaan doen.

Deep dive online marketing

Programma

Deep dive online marketing

Een deep dive traject eindigen we steevast met een sessie rond meten en optimaliseren.

5 weken

Voor marketeers, communicatiemedewerkers of webmasters.

De nodige inzichten en tools om zelf aan de slag te gaan met online marketing.

Voor organisaties die op zoek zijn naar een digitale inhaalbeweging.

Performance marketing: dashboards en rapportering

Het meetplan zorgt ervoor dat we in tools zoals Google Analytics of Matomo Analytics de nodige doelen en gebeurtenissen of events kunnen instellen om specifieke KPI’s efficiënt te gaan opvolgen. Naast het opzetten van de meetinfrastructuur kunnen we op vaste tijdstippen rapportering voorzien waarbij we de belangrijkste inzichten en uit te voeren optimalisaties bundelen in een rapport.

Wil je liever zelf op elk moment eenvoudig de resultaten kunnen inkijken? Dan kunnen we een dashboard opstellen in Google Analytics, Google Data Studio of een andere tool. Dashboarding stelt ons in staat om in een oogopslag de belangrijkste resultaten van alle marketinginspanningen te kunnen interpreteren en op basis van deze cijfers die acties te gaan optimaliseren. Een dashboard is ook ontzettend handig in om de resultaten van de website en campagnes te delen met collega’s, je CEO of een raad van bestuur.

Inspiratie

Analyseren wordt kinderspel in Google Data Studio

Een gratis tool die de resultaten van je website en al je marketingkanalen eenvoudig en visueel weergeeft. Hoe goed klinkt dat? Ontdek de voordelen van Google Data Studio, onze favoriete dashboarding tool.

Heatmaps, video-opnames en online surveys

Uit onze ervaring krijgen we pas een volledig beeld op de prestaties van de website door de kwantitatieve bezoekersdata van Google Analytics te combineren met kwalitatieve data uit tools zoals Hotjar, CrazyEgg of GetSiteControl.

Door het surf- en klikgedrag te analyseren zien we letterlijk waar bezoekers problemen ondervinden tijdens het gebruiken van je website of platform en welke functionaliteiten het meest gebruikt worden. Daarnaast kan je bezoekers ook gaan bevragen bv. bij het verlaten van je website via een exit survey of door enkele korte vragen te stellen tijdens het bezoeken van een bepaalde pagina.

Wil jij ook meten om te weten?

Wij helpen je graag met het uitwerken van een sterke conversiestrategie, een meetplan of dashboard.