Relevant zijn en blijven, dat is waar het om gaat. Door waardevolle content voor je doelgroep te creëren kan je de expertise van je organisatie aantonen. Inbound en content marketing vormen op die manier het speerpunt van je online communicatie.

Je website als een magneet voor de juiste doelgroep

Met inbound marketing ga je potentiële consumenten aantrekken via relevante en hulpvolle content en interacties, via o.a. blogs, zoekmachines en sociale media. Je website of online platform speelt een essentiële rol in dit proces. Het is namelijk de kern van je online aanwezigheid waarop alle kanalen samenkomen en de doelgroep actie zal ondernemen —of nu gaat om een aankoop, download of contactopname.

Deep dive online marketing

Programma

Deep dive online marketing

Elk doordacht marketingplan start vanuit de principes van inbound en content marketing. Het is dan ook een belangrijk onderdeel binnen ons deep dive traject.

5 weken

Voor marketeers, communicatiemedewerkers of webmasters.

Voor organisaties die op zoek zijn naar een digitale inhaalbeweging.

De nodige inzichten en tools om zelf aan de slag te gaan met online marketing.

Een slimme contentstrategie

Content marketing is een strategisch proces waarbij denken vanuit de doelgroep centraal staat. Een duurzame relatie opbouwen met je publiek kan alleen door op een relevante en consistente manier content te creëren en te verspreiden. Bij Statik starten we elk onlinemarketingtraject met het uitwerken van een contentstrategie op lange termijn. Hierbij houden we rekening met de doelstellingen, noden van de doelgroep en de tijd en budgettaire middelen die beschikbaar zijn bij je organisatie. Het moet natuurlijk nog steeds haalbaar en relevant zijn.

Inspiratie

In 7 stappen naar een contentstrategie

Met het bepalen van je doelpubliek en het definiëren van duidelijke doelstellingen ben je al een eind op weg. Maar voor een effectieve contentstrategie zijn er 7 stappen die je moet doorlopen.

Copywriting & contentbegeleiding

Goede content schrijven start bij het begrijpen van hoe bezoekers online een website lezen of —zeg maar— scannen. Niemand kent je organisatie beter dan jezelf, maar je diensten of producten op een aantrekkelijke en overtuigende manier online verwoorden is niet altijd eenvoudig.

We zetten onze expertise graag in om jou te helpen met het schrijven van conversiegerichte landingspagina’s of blogberichten gericht op zoekverkeer. Dat kan door de volledige copywriting en content input in handen te nemen of we begeleiden je bij het invoeren van alle teksten en beelden in het content management systeem.

Opleiding content die scoort
Regelmatig delen we onze inzichten rond webcontent tijdens een interactieve opleiding.

Zoekmachine-optimalisatie

Gevonden worden door je doelgroep in een overload aan informatie, dat is waarom het gaat. Je doelgroep consumeert voortdurend heel wat content online. Het is dus van groot belang om relevante en waardevolle content aan te bieden op basis van hun zoekgedrag zodat je geëngageerde bezoekers aantrekt.

Bij Statik kunnen we je begeleiden om je website of platform te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google, Bing, Ecosia en Yahoo. Een SEO-vriendelijke website is een efficiënt samenspel van technische ingrepen en doelgroepgerichte content en woordgebruik. SEO-audits, keywordonderzoek, SEO-copy & Google Search Console behoren tot onze dagelijkse toolkit.

Inspiratie

9 tips om hoger te scoren in zoekmachines

Meer weten over Search Engine Optimization? Met deze 9 tips geef je de SEO van je website of platform alvast een boost.

Content verspreiden: e-mail & sociale media

Je content maken is een ding, uiteraard wil je die content ook bij de juiste mensen krijgen. Je kan opteren om daarvoor online te adverteren, maar op lange termijn is het een goed idee om een community op te bouwen via e-mail en/of sociale media.

E-mail marketing

Nieuwsbrieven zijn nog lang niet dood. Je content verspreiden naar een lijst van klanten, volgers of fans is een zeer waardevolle manier om aan community building te doen. Meer nood aan lead generation? Met slimme e-mail automation flows leiden we je contacten doorheen de marketingfunnel van bezoeker tot ambassadeur.

Social media management

Een andere manier om een relatie op te bouwen met je klanten is via sociale media. Door aan de hand van de content die je creëert interactie aan te gaan verhoog je het engagement en betrokkenheid bij je doelgroep. Betrokken consumenten zullen sneller geneigd zijn over te gaan tot actie én je merkidentiteit uitdragen naar andere potentiële klanten.

Je succesverhaal helpen schrijven?

Dan moeten we eens samen een koffie drinken. Zo kunnen we meteen die killercontent op maat bedenken.