Je hebt een geweldig digitaal concept voor ogen, dat je samen met je doelgroepen wil uitwerken? Je gaat liefst (nog) niet all the way? Je pakt een vraag of probleem graag in kleine stappen aan, om maximale flexibiliteit en wendbaarheid te garanderen? Je bent ervan overtuigd dat je het concept eerst uitgebreid wil testen bij gebruikers, alvorens je het in detail gaat ontwikkelen en opschalen? Antwoordde je ja op deze vragen, dan is dit programma iets voor jou!

Begin bij je gebruikers

Wil je een digitale oplossing op de wereld zetten? Dan komt je idee vast voort uit een bepaalde behoefte die je detecteert in de markt, of bij je doelgroep. Ook al is het verleidelijk om je concept volledig te beginnen invullen op basis van je eigen buikgevoel, hoe sneller je de input van je doelgroep of gebruikers kan meenemen in het proces, hoe beter.

Zullen community en interactie tussen gebruikers een belangrijke schakel vormen in je concept? Dan kan je die betrokkenheid rond je verhaal best zo snel mogelijk aanwakkeren. Net zoals ze in een stedelijke context vaak een waardevolle nieuwe manier van aanpakken blijken, kunnen participatietrajecten ook in de webwereld relevant zijn.

Klein beginnen, snel schakelen

Zelfs als je een concept groots wil aanpakken, is het verstandig om te starten met de basics. Probeer je concept te herleiden tot de essentie. Als je doelgroep het dan interessant vindt, dan zullen ze zeker mee zijn in het vervolg. We gebruiken pragmatische en efficiënte methoden om je concept te testen bij je doelgroep. Zo kan je je concept op elk moment gemakkelijk bijsturen, en vermijden we dat er nodeloze kosten worden gemaakt.

Wat levert zo’n Conceptvalidatie mij op?

  • Je betrekt je doelgroep mee in de uitwerking van je concept en creëert zo meteen een community rond je merk of verhaal.
  • Je werkt je concept uit op basis van voortschrijdend inzicht.
  • Je hebt maar een beperkt budget nodig voor de validatie, op die manier vermijdt je nodeloze kosten.

Hoe gaat het in zijn werk?

Voor wie is Conceptvalidatie een slimme formule?

  • Voor organisaties die een digitaal antwoord willen vinden op een specifieke vraag of probleem, en dat willen laten valideren.
  • Voor bedrijven die een concept een eerste invulling en vorm willen geven, zodat de verspreiding van of rekrutering voor dat nieuwe concept vlotter kan verlopen.
Conceptvalidatie

Heb jij een idee dat je werkelijkheid wil maken?

Kom dan alvast je idee eens pitchen. Vul je gegevens in via onderstaand formulier en wij nemen snel contact op voor een kennismakingsgesprek.

Optional