Een perfecte balans tussen gebruiksgemak en vormgeving is de sterkste driver voor conversie

Bij Statik vertalen we jouw unieke verhaal naar een slim digitaal project. Bij het uitdenken vinden we het essentieel om steeds de gebruiker centraal te plaatsen. We zorgen voor een geslaagd huwelijk tussen de juiste branding en doordacht gebruiksgemak. Een sterke informatiearchitectuur helpt de informatie te structureren en vormt het startpunt voor de opbouw van het project.

Bij het uitdenken van opbouw en navigatiestructuren vertrekken we altijd van de verwachtingen en noden van de bezoeker. Een goede navigatie leidt de bezoeker naar het antwoord op zijn vragen. Bij Statik leggen we een absolute focus op gebruiksgemak.

Kan analyse & UX design iets voor jou betekenen?

Contacteer ons

Een intuïtief opgebouwde website of -applicatie helpt bij het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. We weten dat gebruiksgemak een ijzersterke katalysator voor conversie is. Bovendien biedt een slim user-centric design je bezoekers ook een unieke gebruikerservaring. Onze doelstelling is het creëren van betekenisvolle online interacties.

Voor uitgebreide en informatierijke omgevingen is een doordachte informatiearchitectuur eens zo belangrijk. Grote hoeveelheden informatie overzichtelijk weergeven is in zo’n situatie essentieel; de potentiële negatieve impact van een slecht gestructureerde site is enorm. Het uitdenken van de juiste labels en navigatiestructuren vormt dus een belangrijke fase in het proces. Door het juist inschakelen van instrumenten zoals content audits, card sorting en user testing krijgen we een beter inzicht in wat voor jouw bezoeker effectief waardevol is.

Bram

Designer

Jonas

Informatiearchitect

Kathleen

Designer

De klant spreekt

In onze samenwerking met Statik ervaren we het grote inlevingsvermogen als hun grootste troef. Door strategisch mee te denken over onze communicatie- en marketingdoelstellingen weten ze deze perfect te vertalen naar zowel webdesign als Content Management Systemen.

Isabelle Van Geet Marketing directeur KU Leuven